Hotel de cinci stele din Bucureşti, amendat din cauza camerelor insalubre şi a mâncării expirate. Reacţia Radisson Blue

0
Publicat:
Ultima actualizare:
radisson blu bucuresti

Unul dintre cele mai cunoscute hoteluri de cinci stele din Bucureşti, aflat chiar pe Calea Victoriei, a fost amendat vineri de ANPC din cauza mizeriei din 11 camere şi a alimentelor expirate găsite în bucătorie.

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a închis 11 camere ale Hotelului Radisson Blue din Bucureşti, deoarece pereţii erau murdari, iar unele piese de mobilier şi protecţii pentru saltea erau pătate. De asemenea, în bucătărie au fost găsite produse expirate. Unitatea de cazare a fost amendată cu 33.000 de lei.

ANPC a transmis, vineri, printr-un comunicat de presă, că reprezentanţii instituţiei s-au autosesizat cu privire la modul în care sunt respectate drepturile consumatorilor de către operatorul economic S.C. Nemo Investement Vehicle S.A. (Hotelul Radisson Blue), iar la data de 10 februarie, o echipă de control de la Comisariatul Municipiului Bucureşti, a făcut o acţiune de control la hotelul de cinci stele din centrul Capitalei. 

   

În urma verificărilor, comisarii ANPC au descoperit mai multe nereguli în zona de bucătărie. Astfel, erau utilizate materii prime şi produse semifinite cu data limită de consum depaşită (sosuri, condimente, lapte etc), erau produse alimentare fără etichete cu elemente de identificare şi caracterizare sau data limită de consum, astfel încât să se poată stabili conformitatea acestora; erau menţinute în aceleaşi spaţii frigorifice produse din carne, împreună cu produse finite ce urmau a fi servite ca atare (fructe, legume prelucrate sau intregi) şi produse lactate ambalate; erau folosite ustensile cu grad avansat de uzură, un grătar neigienizat, nu erau traduse în română ingredientele din listele meniu, reziduurile solide era colectate în recipiente neacoperite, amplasate în spaţii de prelucrare.

De asemenea, în zona de cazare au fost găsite abateri în 11 camere care erau libere la momentul controlului, printre care existenţa unor pereţi murdari, utilizarea unor piese de mobilier cu porţiuni exfoliate, pătate sau rupte, a unor protecţii pentru saltea pătate, deficienţe de informare a turiştilor, în camere (informare incompletă şi doar în limba engleză). 

”Hotelul celor 5 stele căzătoare! Degradarea turismului începe cu hotelurile ca acesta! Mobilier parcă scos de la amanet, produse expirate de ani buni, totul ca la carte, dar cartea de joc a unui ansamblu turistic de top. Dar asta acum mulţi ani! Micul dejun recuperat pentru ziua următoare, curăţenie de la paştele trecut şi camerele degradate, murdare şi cu mobilier mai vechi decât cel din anticariat! Ieri dimineaţă, invitat fiind la o dezbatere organizată la Hotel Radisson, am avut ocazia, până la începerea întâlnirii, să mă plimb prin holul hotelului, să stau la bar şi, poate cel mai important, să analizez activitatea angajaţilor hotelului. Curăţenia făcută de mântuială, barul dezordonat şi atitudinea lucrătorilor de acolo, m-au determinat să chem o echipă de comisari să verifice întreaga activitate! Singurul lucru de cinci stele este numele,” a declarat preşedintele ANPC, Horia Constantinescu. 

Astfel, în urma verificărilor au fost date amenzi în valoare totală de 33.000 de lei, au fost închise temporare camerele cu probleme până la remedierea deficienţelor şi au fost oprite de la comercializare produsele alimentare neconforme.

Reacţia Radisson Blue: Controalele se referă la o zonă limitată şi la un moment punctual care nu sunt relevante pentru standardul şi experienţa oferită clienţilor

Ulterior publicării acestui articol, Radisson Blue a transmis poziţia oficială privind controalele ANPC din care am extras câteva fragmente: 

„Situaţia din prezent, care a atras atenţia publicului şi a media, se referă la o zonă limitată şi la un moment punctual care nu sunt relevante pentru standardul şi experienţa oferită clienţilor. Cu toate acestea, suntem deschişi oricărei inspecţii întrucât ne oferă ocazia de a ne îmbunătăţi protocoalele zilnice de verificare şi de a ne păstra standardele de calitate. 

Cu această ocazie, dorim să le mulţumim tuturor oaspeţilor noştri care ne-au oferit feedback-ul lor zi de zi. Considerăm că fiecare opinie este extrem de importantă şi inclusiv, în cazul unei opinii negative, reprezintă o oportunitate să remediem şi să îmbunătăţim pe mai departe serviciile noastre şi experienţa vizitatorilor. Totodată, considerăm binevenite verificările şi orice formă de  audit,  precum şi rezultatele lor, întrucât  ne vor servi pentru a realiza progrese calitative şi a ne ajusta serviciile. Apreciem faptul că ANPC se concentrează pe poziţionarea şi calitatea serviciilor din sectorul ospitalităţii, având încrederecă vor continua eforturile de a monitoriza consecvent şi a inspecta întreaga piaţă, pentru a susţine creşterea calitativă a serviciilor din acest sector. Angajamentul nostru este de a îmbunătăţi permanent serviciile şi experienţa vizitatorilor noştri, iar în cazul acestei situaţii specifice, am luat măsuri imediate de a remedia situaţia raportată. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite