Haos la achiziţia biletelor de tren pe ruta Gara de Nord - Aeroportul Otopeni

Haos la achiziţia biletelor de tren pe ruta Gara de Nord - Aeroportul Otopeni

Foto Facebook/ Asociaţia Metrou Uşor

„Trenul de aeroport (Gara de Nord - Aeroportul Otopeni) este o idee bună, necesară, mult aşteptată, dar implementată prost”, consideră Asociaţia Metrou Uşor explicând haosul la achiziţia biletelor, dat fiind că trei companii operează trenurile pe această rută.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Trenul de aeroport - idee bună, necesară şi mult aşteptată, implementată prost. Ce probleme am descoperit şi ce soluţii trebuie aplicate urgent.
 
În urmă cu câteva zile a fost lansată legătura feroviară Gara de Nord - Aeroport Henri Coandă. Este un proiect absolut necesar pentru mobilitatea urbană a capitalei, deschizător de drumuri pentru alte proiecte de trenuri urbane ce sunt în diferite stadii de planificare în toată ţara. Însă, implementarea lasă mult de dorit”, susţine Asociaţia, enumerând 3 probleme pentru care ar trebui găsite urgent soluţii.
 
Problema 1 - integrare tarifară 0.
 
Trenul de #aeroport nu doar că nu este integrat tarifar cu transportul public din Bucureşti - Ilfov, dar trenurile de pe această legatură nu sunt integrate nici măcar între ele! Trei operatori deservesc relaţia cu aeroportul (#CFR Călători, Transferoviar Călători si Regio Călători), fiecare cu propriul sistem de taxare.
 
În loc să fie oferit un serviciu coerent şi integrat, pentru călători este haos. Nu toţi operatorii au un punct de vânzare bilete la aeroport. Dacă ieşiti din aeroport, luaţi un bilet de la automat şi vă urcaţi în primul tren, este posibil să plătiţi de două ori.
 
Automatul de bilete este al #CFRCălători, şi dacă vă urcaţi într-un tren Transferoviar, de exemplu, atunci biletul nu este valabil şi va trebui să cumpăraţi altul, la bord. O situaţie inacceptabilă într-o capitală europeană a anului 2020.
 
„Solicităm pe această cale integrarea tarifară de urgenţă a tuturor operatorilor care deservesc relaţia Gara De Nord - #Otopeni. Pe termen mediu este obligatorie integrarea trenului urban şi cu sistemul de taxare practicat de serviciul de transport în comun din regiunea Bucureşti - Ilfov”, notează Asociaţia.
 
Problema 2 - plecările din #GaraDeNord spre aeroport nu sunt efectuate de la acelaşi peron.
 
O altă situaţie aberantă pentru un #tren cu mers cadenţat, etichetat ca „tren urban”. Evident, tot călătorii au de suferit de pe urma acestei loterii între cele 14 peroane ale Gării de Nord. Solicităm desemnarea unui singur peron care să fie utilizat exclusiv pentru trenurile de aeroport.
 
Problema 3 - intervalele de succedare.
 
În prezent, cea mai mare parte a traseului se desfăşoară pe o linie simplă, existând un singur loc unde trenurile se pot întâlni. De aceea, doar două trenuri pot deservi acest traseu, la o frecvenţă de 40 de minute.
 
Pentru reducerea intervalului este necesară construirea unui alt loc unde trenurile să se poată întâlni.
 
Solicităm autorităţilor să profite de traficul scăzut din această perioadă şi să demareze aceste lucrări, astfel încât la revenirea la un trafic normal pe aeroport, serviciul să poată fi efectuat mai frecvent, la 20-30 de minute între garnituri”, arată Asociaţia.
 
„Nu în ultimul rând, dorim să semnalăm şi un aspect pozitiv - trenurile circulă toată noaptea, o măsură binevenită pentru o conexiune între două terminale ce generează trafic 24/7 (gara şi aeroportul)”, încheie sursa citată.
 
 
 
   Foto Facebook/ Asociaţia Metrou Uşor

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările