Guvernul vrea să anuleze parteneriatele public private „marca Vâlcov“

Guvernul vrea să anuleze parteneriatele public private „marca Vâlcov“

Şeful Cancelariei premierului Ludovic Orban, Ionel Dancă, a cerut introducerea unui proiect de anulare a parteneriatelor public-private„macra Vâlcov”, iniţiate pentru Autostrada Comarnic Braşov şi Târgu Neamţ-Iaşi.

Ştiri pe aceeaşi temă

Concret, Ionel Dancă a cerut premierului Ludovic Orban să anuleze procedurile demarate de Guvernul PSD privind parteneriatul public-privat, iniţiate de Comisia de Prognoză, referindu-se în od special la Autostrada Cokmarnic Braşov şi Târgu Neamţ Iaşi.
 
Premierul Ludovic Orban l-a întrerupt, pentru a-l întreba dacă la Comisia de Prognoză exista vreun inginer, întrebare la care Ionel Dancă a răspuns negativ.
 
„Accept introducerea proiectului pe ordinea de zi, dar nu îl vom adopta astăzi, pentru că vreau să stabilim exact care este planul de acţiune”, a spus premierul.
 
Ionel Dancă a explicat ulterior că, prin aprobarea acestui proiect se va face un prim pas pentru deblocarea acestor proiectede infrastructură, „sortite de la  început eşecului din cauza proastei abordări de către guvernele PSD”.

Recent, deputatul Marius Bodea afirmă că inclusiv tronsonul Târgu Neamţ-Iaşi urmează a fi realizat din bani europeni, după ce cabinetul Orban va renunţa în scurt timp la soluţia parteneriatului public-privat propusă de guvernarea PSD.
 
"Proiectul autostrăzii Iaşi-Târgu Mureş este eligibil pentru finanţarea integrală din fonduri europene nerambursabile. Există voinţa politică necesară pentru a face proiectul, iar important este că în viziunea Uniunii Europene, autostrada A8 este un proiect necesar de implementat”, a declarat, într-un comunicat de presă, preşedintele Comisiei pentru Transporturi şi Infrastructură, deputatul PNL Marius Bodea.
 
Liberalul consideră că reprezentanţii PSD încearcă “să manipuleze şi să creeze controverse inutile“, inducând ideea că tronsonul Iaşi-Târgu Neamţ nu se va face din bani europeni.
 
"Finanţarea sectorului de autostradă, denumit generic Tg.Neamţ-Iaşi-Ungheni, nu este contractată deocamdată din fonduri UE, deoarece actuala formă juridică inventată de PSD - anume parteneriatul public-privat - nu permite acest lucru. Fantasmagoria PPP înseamnă tocmai renunţarea la fonduri europene, dat fiind că Uniunea Europeană nu are cum să plătească bani în locul finanţatorului privat“, a precizat deputatul Marius Bodea.
 
Liberalul Bodea susţine că în prezent singurul tronson decontabil din fonduri europene este Târgu Mureş-Ditrău-Târgu Neamţ, al cărui studiu de fezabilitate va fi finalizat în noiembrie 2020.
 
"În schimb, secţiunea de autostradă aflată pe PPP, precum şi bâjbâiala fostei guvernări în legătură cu rezolvarea situaţiei podului de la Ungheni au condus la întârzierea şi implicit blocajul accesării finanţării europene. Vom stopa curând experimentul făcut de PSD pe spatele moldovenilor şi vom depune cererea de finanţare pentru sectorul de autostradă rămas necontractat din bani UE“, a afirmat deputatul PNL Marius Bodea.
 
La rândul său, vicepreşedintele asociaţiei Împreună pentru A8, Cătălin Urtoi, numit în urmă cu câteva săptămâni în funcţia de consilier al ministrului Transporturilor, a declarat marţi pentru News.ro că “lucrurile se mişcă“ şi că a constatat deschidere atât la minister, cât şi la CNAIR, pentru întocmirea documentaţiilor necesare proiectului autostrăzii.
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: