Cum ne protejăm de riscurile ce pot apărea într-o vacanţă în străinătate şi cui reclamăm neregulile apărute

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tot mai mulţi români au avut probleme în urma unor sejururi petrecute în afara ţării, iar cei care au reclamat problemele întâmpinate au reuşit să mai recupereze din pagubă.

„Ştii cine sunt eu? Sunt cetăţean european!” Aşa suna o reclamă televizată prin care românilor li se cerea să ia măsuri atunci când au probleme în timpul concediului în străinătate. Cu timpul, oamenii au prins curaj şi au început să-şi mai recunoască drepturile.

Centrul European al Consumatorilor (ECC) din România a contabilizat problemele reclamate de turiştii români care au călătorit în străinătate anul trecut . „În 2015 am primit 202 de reclamaţii pe zona de travel de la consumatorii români. 78% din probleme au vizat transportul, 21% hotelurile şi 1% spectacolele”, a declarat Mihai Titichi, jurist al ECC România.

Potrivit acestuia rata de rezolvare a reclamaţiilor este de 70%. Reprezentanţii ECC România spun că principalele probleme pe care le întâmpină turiştii români în străinătate sunt cele legate de limbă.  Pe acest motiv cei care au probleme se pot adresa ECC pentru o eventuală îndrumare în cazul unor probleme apărute în timpul călătoriei.

Şi cum tehnologia a evoluat, turiştii care pleacă în străinătate au la dispoziţie o aplicaţie pe telefon, ECC-net, care conţine informaţii cu paşii care trebuie urmăriţi în cazul unor probleme întâmpinate în excursie şi unde poate adresa eventuale reclamaţii. Informaţiile sunt în română.

Citiţi cum puteţi să reclamaţi probleme legate de cazare, transport şi închiriere de maşini în Adevărul Financiar.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite