Cum arată noile avioane pe care TAROM le va folosi pentru cursele interne. O astfel de aeronavă va fi expusă la show-ul aviatic BIAS 2019 din weekend

Cum arată noile avioane pe care TAROM le va folosi pentru cursele interne. O astfel de aeronavă va fi expusă la show-ul aviatic BIAS 2019 din weekend

Foto: www.aero-mag.com

TAROM a demarat în luna iunie a acestui an procedurile pentru cumpărarea de nouă aeronave noi tip ATR 72-600, iar un astfel de model va putea fi văzut de participanţii la show-ul aviatic BIAS 2019 care are loc sâmbătă la Bucureşti pe Aeroportul Aurel Vlaicu / Băneasa.

O aeronavă roz ATR 72-600, similară celor nouă avioane din  gama ATR care vor fi cumpărate de TAROM pentru a-şi înnoi flota pentru cursele interne, a aterizat joi seară pe Aeroportul Băneasa din Capitală şi va fi expusă la standul  TAROM în cadrul spectacolului aeronautic  BIAS 2019 (Bucharest International Air Show & General Aviation Exhibition).
 
Compania naţională va participa la spectacol cu un AIRBUS A318, care va fi însoţit în zbor de Hawks of Romania, Lotul Naţional de Acrobaţie din cadrul AeroClubului României.
 
„La nivelul Ministerului (Transporturilor, n.red.) acţionarul majoritar (al Tarom, n.red.) a luat decizia mandatării conducerii Tarom să semneze un memorandum privind achiziţionarea unui număr de 9 aeronave noi în sistem de buy-back. Astfel, se vor înlocui avioanele ATR 42-500 care au un număr de 48 de locuri cu avioane noi, de tipul ATR-72, care vor avea un număr de 72 de locuri. Practic vom înlocui avioane care au o vechime de 20-22 de ani cu avioane noi", a anunţat în luna iunie ministrul Transporturilor.
 
TAROM deţine în prezent 9 avioane ATR, şapte din gama ATR-42 şi 2 aeronave ATR-72, dar generaţii mai vechii, iar toate vor fi înlocuite.
 
 
"Cele două aeronave ATR-72 erau ţinute mai mult la sol. Toată flota se schimbă, deci toate cele nouă avioane. Livrarea lor va începe cu data de 1 octombrie. Vor fi aduse gradual, (unul, n.red.) pe 1 octombrie, pe 1 noiembrie, două în decembrie, unul în februarie, două în martie şi două până la sfârşitul anului 2020", a explicat Cucu în luna iunie, când a anunţat reîînoirea flotei.
 
Flota de avioane ATR, deţinută de Tarom, are peste 19 ani vechime, potrivit directorului companiei, Mădălina Daniela Mezei.
 
În prezent, există circa 1.500 de avioane ATR la nivel global, operate de circa 200 de linii aeriene. Potrivit informaţiilor existente în piaţă, preţul de listă al unui astfel de aparat este de circa 26 milioane dolari.
 
Ministrul Transporturilor a susţinut că aeronavele noi ATR sunt cele mai ecologice de pe piaţă.
 
 
„Sunt avioane cu cele mai moderne echipamente de navigaţie, care răspund cerinţelor de echipare ce vor deveni obligatorii din iunie 2020. Este primul avion european capabil de aterizare cu mijloace de bord independente şi de mare precizie în condiţii de vizibilitate redusă. Cabina de pasageri este modernizată, scaune moderne, nivel de zgomot redus, este cel mai ecologic din punct de vedere al noxelor emise. Capacitatea de depozitare a bagajelor de mână este mult mărită faţă de capacitatea actuală a ATR“, a mai explicat ministrul Transporturilor
 
El a spus că noile aeronave nu vor necesita personal suplimentar sau calificare suplimentară.
 
"Fiind vorba de acelaşi tip de aeronavă, nu va fi nevoie de personal suplimentar sau de calificare suplimentară pentru acest tip de aeronavă. Un lucru foarte important este următorul fapt: aceste avioane ATR care sunt acum în flota Tarom sunt avioane care ar fi necesitat reparaţii capitale pentru a putea zbura în continuare. Aducând noile avioane, care au garanţie de până la 5 ani, nu vor fi necesare costuri suplimentare, fiind avioane noi. Primul ATR-42 a intrat în flota Tarom în 1997, deci vorbim de aeronave cu o vechime mai mare de 20-22 de ani", a adăugat ministrul Transporturilor.
 
Programul BIAS 2019
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: