Criza globală de cipuri a redus producţia auto din România. Câte autoturisme au fabricat Dacia şi Ford în ultimele luni

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO: Shutterstock
FOTO: Shutterstock

Un număr de 49.375 de autoturisme au fost produse în România, în perioada iulie-august 2021, arată datele publicate, joi, de Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

Potrivit sursei citate, dintre acestea 27.061 unităţi au fost produse în uzina DACIA de la Mioveni şi 22.314 unităţi au fost produse de uzina FORD de la Craiova.

De asemenea, productia de autoturisme în Romania, în primele opt luni ale anului 2021 se situează la un volum de 286.038 unităţi. 

Conform datelor ACAROM, pe mărci, producţia în perioada ianuarie – august 2021 se prezintă astfel: DACIA: 172.576 unităţi şi FORD: 113.462 unităţi.

Potrivit Hotnews.ro, trei dintre modelele produse în România au fost luna trecută în top 10 cele mai vândute maşini în Europa: Dacia Sandero a fost locul 1, Duster pe 8 şi Ford Puma pe 9.

Totodată, reamintim că, în luna iunie a acestui an, au fost produse în România un numar de 45.005 autoturisme. Dintre acestea 33.095 unităţi au fost produse în uzina DACIA de la Mioveni şi 11.910 unităţi au fost produse de uzina FORD de la Craiova.

Producţia din ultimele luni a fost afectată de câteva opriri ale fabricilor din cauza cizei de semiconductori cu care se confruntă producătorii auto din întreaga lume.

Reprezentanţii Dacia au anunţat, la începutul acestei luni, că activitatea uzinei de la Mioveni  va fi oprită timp de cinci zile din cauza penuriei de componente electronice.

Viorel Ungureanu, liderul  sindicatului Dacia Mioveni, a transmis pentru Aleph News că angajaţii sunt îngrijoraţi de aceste întreruperi, dar programul este stabilit în funcţie de piesele pe care le au la dispoziţie.

„De la începutul anului, activitatea fabricii de la Mioveni a fost oprită de mai multe ori pentru că lipsesc aceste microcipuri. Întreruperile afectează peste jumătate din producţie. Acum, angajaţii uzinei nu vor lucra în zilele de 2, 3, 4, 5 şi 10 septembrie. Asta înseamnă, zilnic, o pierdere de aproximativ 1.400 maşini”, declara liderul sindicatului.

„Fiecare zi în care nu există producţie la uzina Dacia înseamnă o pierdere de aproximativ 1.400 de maşini.”, a afirmat Ungureanu.

Ultima dată Dacia a întrerupt producţia în luna iulie, timp de trei zile, tot din cauza lipsei componentelor electronice. Producţia uzinei de la Mioveni a mai fost oprită şi în lunile februarie (de două ori), martie, şi aprilie, pentru câteva zile, din cauza crizei de semiconductori la nivel global.

Şi uzina celor de la Ford a fost oprită, din cauza lipsei de semiconductori, în perioada 26 februarie – 10 martie. Ford România a revenit din iulie la o producţie de trei schimburi pe zi la uzina de la Craiova, revenind la o cadenţă de 1.000 de maşini pe zi.

În aprilie, uzina de automobile Ford din Craiova a oprit temporar producţia, tot din cauza crizei de semiconductori de la nivel mondial. Producătorul auto anunţa că aproape 1000 de muncitori care lucrau în unul dintre cele trei schimburi la uzina din Craiova intrau până pe 21 mai, în şomaj tehnic. De asemena, producţia de vehicule a fost suspendată atunci pentru şase zile, iar cea de motoare pentru zece zile. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite