Cât costă drumul spre litoral, comparaţii de preţ pe calea ferată şi pe şosea. Lista rutelor şi tarifelor la Trenurile Soarelui

Cât costă drumul spre litoral, comparaţii de preţ pe calea ferată şi pe şosea. 
Lista rutelor şi tarifelor la Trenurile Soarelui

Ofertele de pe calea rutieră sunt net surclasate de cele feroviare, atât ca tarife, cât şi ca siguranţă, rapiditate şi confort

Pe calea ferată, CFR Călători şi Softrans se bat în tarife, percepând costuri de 40-60 de lei pe ruta Bucureşti-Constanţa, iar pe şosele a apărut cel mai periculos concurent: „autostopul organizat“, cu 25-30 de lei locul în maşină.

Ştiri pe aceeaşi temă

CFR Călători a lansat joi programul estival „Trenurile Soarelui“, oferta de transport public feroviar către Marea Neagră, ocazie cu care „Adevărul“ vă propune o comparaţie între tarifele percepute de toate categoriile de transportatori (pe calea ferată şi pe şosele) pe relaţia cu litoralul.

 

 

 

 

 

 

La prima vedere, transportul pe calea ferată este mai avantajos, nu atât pentru tarifele percepute, cât pentru siguranţa, confortul şi rapiditatea parcursului, dar pe şosea îşi face loc o nouă variantă (numită „Rideshare“) care va încurca serios socotelile celorlalţi transportatori.

CFR Călători merge până la Mangalia

CFR Călători a introdus, începând de joi, 40 de trenuri suplimentare către litoral în perioada vacanţei de vară, compania estimând că va transporta peste un milion de pasageri în cadrul programului, potrivit directorului general al companiei, Iosif Szentes.

„Trenurile Soarelui“ sunt de tip InterRegio (IR), cu o viteză sporită, şi vor parcurge distanţa Bucureşti-Constanţa, de 226 de kilometri, în circa două ore. Trenurile au în compunere vagon-bar, iar unele dintre ele dispun de Wi-Fi gratuit.

„Din cele 40 de trenuri suplimentare, 11 sunt prelungite până la Mangalia, cu opriri în toate staţiile importante, pentru a nu obliga călătorii să apeleze la transport rutier din Constanţa“, a declarat Iosif Szentes, la evenimentul de lansare a programului estival.

Preţul întreg pentru o călătorie Bucureşti-Constanţa, fără reduceri, este de 33,4 lei la trenurile Regio (fostele Personale) şi de 60 de lei la trenurile IR (InterRegio, fostele Accelerate).

Însă CFR Călători oferă o reducere de 10% pentru cei care cumpără bilete dus-întors şi de 25% pentru călătorii care cumpără bilete cu peste 21 de zile înainte.

Astfel, la o reducere de 10%, un bilet la clasa a II-a dus-întors costă 60,9 lei la un tren Regio şi 108,8 lei la tren InterRegio.

Compania mai are şi o ofertă Minigrup 2-5, destinată grupurilor de 2-5 persoane, cu reduceri de până la 30% la cumpărarea online. La această ofertă, membrii minigrupurilor plătesc 49, respectiv 43,6 lei/persoană.

Compania feroviară de stat încearcă, prin aceste oferte, să profite de modernizarea liniei feroviare Bucureşti-Constanţa, care a redus semnificativ timpul unei călătorii.

Tot de modernizarea liniei ferate profită şi transportatorul privat Softrans, cu al său „tren-minune“ Hyperion, aplicându-i CFR Călători o concurenţă severă.

Astfel, pe Bucureşti-Constanţa, Softrans are un tarif de 40 de lei (în aceleaşi condiţii de rapiditate şi confort ca IR-urile de la stat), dar cu o singură garnitură în trafic.

Pe Craiova-Constanţa însă, costurile sunt net inferioare: 70 de lei cu Softrans fără să schimbi trenul, respectiv 137 de lei cu CFR Călători, schimbând trenul la Bucureşti.

Rutierii au rămas de căruţă

În anii în care linia CFR Bucureşti-Constanţa era în reabilitări ce păreau să nu se mai sfârşească şi călătoria cu trenul dura peste 5 ore, firmele de transport cu autocare sau cu microbuze dominau piaţa.

Acum, când călătoria cu trenul durează în jur de două ore, transportatorii rutieri au rămas de căruţă, practicând tarife mai mari la viteze mai mici şi cu un grad de siguranţă şi confort indiscutabil mai redus.

Biletul la autocar/microbuz costă între 40 şi 55 de lei.

Ridesharingul accelerează

Ce este ridesharingul? Când o persoană are de făcut un anumit drum cu maşina personală şi mai are locuri în maşină, anunţă acest lucru pe internet (de exemplu, pe platforma blablacar.ro), iar cei care au de făcut acelaşi drum se înscriu ca pasageri.

„Este ca un fel de «autostop organizat», în care pasagerii ştiu dinainte cine îi va lua, cu ce maşină, cât costă şi din ce punct de pe hartă“, a explicat pentru „Adevărul“ Dan Oros, reprezentant al platformei virtuale.

Consultând ofertele existente chiar acum pentru ruta Bucureşti-Constanţa, observăm că şoferii cer între 25 şi 30-35 de lei pentru un pasager, astfel că îi surclasează net şi pe concurenţii rutieri, şi pe cei feroviari.

„Noi impunem limite de tarifare astfel încât şoferii să nu realizeze un profit nemeritat de pe urma cursei, ci doar să-şi acopere costurile de deplasare, pe care oricum ar fi realizat-o fără pasageri“, ne-a mai spus reprezentantul blablacar.ro.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările