Black Friday 2020 a bătut orice record. Un român a cheltuit în medie 647 lei. 1.000 de televizoare Samsung au fost vândute în primele 52 de secunde

Black Friday 2020 a bătut orice record. Un român a cheltuit în medie 647 lei. 1.000 de televizoare Samsung au fost vândute în primele 52 de secunde

Black Friday FOTO 123 RF

Record absolut în comerţul online de Black Friday 2020, arată datele retailerului online eMag şi ale procesatorului de plăţi PayU. Românii s-au înghesuit la cumpărături din primele secunde, arată retailerul, potrivit căruia în numai 52 de secunde au fost comandate 1.000 de televizoare Samsung. Un român a cheltuit în medie 647 lei, potrivit procesatorului.

Ştiri pe aceeaşi temă

Black Friday 2020 la eMAG

Ziua de Black Friday 2020 organizată de eMAG vineri, 13 noiembrie, a bătut toate recordurile istorice şi a evidenţiat schimbările comportamentului clienţilor. eMAG a înregistrat, într-o singură zi, 12,4 milioane de vizite, cu 1,6 milioane peste 2019, şi produse comandate în valoare de 585,7 de milioane de lei, cu 17% peste anul trecut. Faţă de prima ediţie de acum 10 ani, valoarea produselor comandate a fost de de 17 mai mare şi de trei ori mai mare faţă de acum cinci ani.

Sunt câteva trend-uri validate de eveniment: numărul clienţilor care îşi fac cumpărăturile online a crescut semnificativ şi va antrena în continuare trecerea în online; clienţii şi-au schimbat comportamentul de consum şi au adoptat rapid beneficiile ecommerce, plasând comenzi din categorii diverse, nu doar electro-IT; pragul în ce priveşte plăţile cu cardul a fost depăşit, atingând 54,58%; clienţii vor servicii predictibile şi flexibile de livrare şi au comandat în proporţie record la easybox.    

„Este o zi istorică în evoluţia comerţului online. Vineri, la 10 ani de când am lansat Black Friday în România, un număr impresionant de clienţi a adoptat comerţul online ca principal mod de a face cumpărături. Ne aşteptăm ca şi de Crăciun să se menţină acest trend şi oamenii să cumpere cadourile de sărbători tot online”, a declarat Tudor Manea, director general eMAG.

De Black Friday clienţii au cumpărat, în medie, trei produse, dintre care unul cu o valoare mai mare, iar celelalte din categorii precum fashion, obiecte de decor pentru casă, băuturi sau cadouri de Crăciun.

Revoluţia plăţilor cu cardul

Dacă acum cinci ani asistam la o revoluţie în ceea ce priveşte device-ul de pe care oamenii comandau, comenzile din aplicaţie depăşind atunci comenzile efectuate de pe computer, acum asistăm la o revoluţie a plăţilor cu cardul. Astfel, 54,58% dintre comenzi au fost plătite online cu cardul bancar, confirmând încrederea tot mai mare pe care românii o au în această metodă de plată simplă, sigură şi rapidă, iar procentul se află pe un trend ascendent.

Revoluţia livrărilor rapide

În localităţile în care serviciul easybox este disponibil, clienţii au comandat în proporţie de 39% produse cu ridicare din easybox. Comanda ridicată în cel mai scurt timp de la easybox: în doar 7 minute de la încărcare dintr-un easybox din sectorul 4, chiar în ziua de Black Friday, la ora 15:42.   

În spatele scenei Black Friday

  • Comanda cu cele mai multe produse a fost plătită online cu cardul şi a conţinut 97 de produse distincte din categorii precum băcănie, băuturi şi produse pentru îngrijirea locuinţei
  • 8.260 de produse în valoare de 4,7 milioane de lei au fost comandate în primul minut de la start
  • Cel mai valoros produs vândut a fost un automobil BMW 220d, la preţul de 40.200 euro, redus de la 53.640 (reducere 13.440 euro)
  • Peste 95% dintre comenzile înregistrate de eMAG în primele 10 minute au fost plasate de pe telefoanele mobile, ceea ce reprezintă un record al celor 10 ediţii. Tot în primele 10 minute ponderea plăţilor cu cardul a ajuns la 86%, un record al tuturor ediţiilor de Black Friday
  • Ultimele produse comandate la final de Black Friday: comandă pentru culcuş pentru câine Vida XL din Braşov, din localitatea Pasărea, Soundbar JBL Wireless, din Voluntari telefon Nokia 5310, în Bucureşti tricou cu mânecă scurtă Colin’s

O varietate de opţiuni, produse comandate:

  • 271.000  de produse pentru casă şi îngrijirea casei, aproape dublu comparativ cu anul trecut
  • 66.000 de televizoare
  • 106.000 de electrocasnice mici
  • 197.000 de produse pentru îngrijirea personală, dublu faţă de 2019
  • 35.000 de frigidere
  • 66.000 de băuturi şi cafea
  • 90.000 de jucării

 Produse speciale vândute:

  • 1.881 de teste RT-PCR şi servicii medicale
  • 15 maşini
  • 367 închiriere de rulote, maşini, servicii taxi şi car-sharing
  • 53.000 litri de carburant
  • 1.220 de nopţi de cazare
  • 8,8 Kg monede şi lingouri de aur
  • 183 de ceasuri şi bijuterii de lux

Produsele comandate cel mai rapid la deschiderea ofertei:

  • În 39 de secunde 500 bucăţi -  Apă de toaletă Hugo Boss The Scent, la preţul de 99,99 lei, redus de la 219,99 lei (reducere 54%)
  • În 40 de secunde 500 bucăţi - Set 6 piese Tefal Ingenio Elegance, la preţul de 149,99 lei, redus de la 399,99 lei (62% reducere)
  • În 52 de secunde 1.000 de bucăţi - Televizor Samsung 43TU7092, 108 cm, la preţul de 999,99 lei, redus de la 1.399,99 lei (reducere 28%) 

Cele mai multe comenzi raportate la mia de locuitori au venit din Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi, Constanţa, Sibiu, Timişoara şi Braşov.

Black Friday 2020 la PayU

Iată care sunt datele finale înregistrate pentru comercianţii PayU, care au organizat ediţia de anul acesta, comparativ cu datele realizate de aceştia în anul 2019.

Cât s-a cumpărat online de Black Friday în România?

  • Valoarea totală a volumelor tranzacţionate online a ajuns la 349 de milioane, cu 78% mai mult decât anul trecut
  • Numărul de tranzacţii online a ajuns la 539.000 de tranzacţii - aproape dublu faţă de anul precedent cu rate de creştere de 95%.
  • Minutul de aur rămâne 07:44 cu 4.792 de tranzacţii, cu 124% mai mult decât anul precedent
  • Valoarea medie a coşului de cumpărături este 647 lei, în scădere cu 8%, iar a celui în rate este de 1.028 lei, în urcare cu 2% şi mai mare cu 60% decât coşul mediu de cumpărături

 

Cum cumpără românii de Black Friday

  • Tranzacţiile cu plata într-un singur click au crescut cu 117% faţă de anul precedent iar ponderea lor se aproprie de 50% din total tranzacţiilor realizate cu cardul.
  • Plata în rate: românii au cumpărat online în rate în valoare de 90 de milioane de lei, cu 15% mai mult decât aceeaşi perioadă a anului trecut

 

Elena Gheorghe, Country Manager PayU România: „Cifrele comunicate în ultimele luni cu privire la adopţia plăţii online cu cardul în cazul comenzilor online s-au menţinut şi în cadrul celui mai important eveniment de shopping al anului. Vorbim de o dublare a numărului total de tranzacţii în comparaţie cu anul trecut. Uşurinţa, comoditatea şi siguranţa cu care se poate finaliza o tranzacţie cu plata online este confirmată şi de creşterea cu 117% a tranzacţiilor plătite cu un singur click, acestea atingând pragul de 50% din totalul tranzacţiilor realizate în această ediţie. Minutul de aur a luat un avant impresionat, de peste 124% şi ne apropiem de pragul de 5.000 de tranzacţii pe minut”.

Principalele categorii de produse cumpărate de români, în ordinea vânzărilor:

  • IT&C
  • Home & Deco inclusiv decoraţiuni de Crăciun
  • Fashion
  • Parfumuri & Beauty
  • Cărţi şi jocuri
  • Jucării

 

Elena Gheorghe, Country Manager PayU România: „Faptul că se menţine pe primul loc categoria IT&C nu este o surpriză. Trendul de creştere a categoriilor Home & Deco şi Fashion confirmă migrarea cumpărăturilor din magazinul fizic în mediul online având în vedere că oamenii lucrează mai mult de acasă, au timp pentru mai multe proiecte ce ţin de casă, şi doresc un confort sporit. Cifrele interesante vin de la categoriile Parfumuri&Beauty şi Cărţi şi Jocuri, care au înregistrat creşteri considerabile şi putem spune că asistăm la o schimbare a comportamentului de cumpărare cel mai probabil corelată cu contextual actual”.

Black Friday în România rămâne un eveniment de interes şi pentru posesorii de carduri emise în alte ţări

  • O creştere de 124% faţă de anul precedent, cu o pondere de 10% din total tranzacţii
  • Top 3 ţări:
    • Marea Britanie: peste 80% din totalul tranzacţiilor cross-border
    • Pe locurile 2 şi 3 se situează Ucraina şi Statele Unite ale Americii

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările