Asociaţie: Pe lotul 2 al Autostrăzii Sebeş Turda nu se mai lucrează. CNAIR nu a făcut plăţile către constructori

Asociaţie: Pe lotul 2 al Autostrăzii Sebeş Turda nu se mai lucrează. CNAIR nu a făcut plăţile către constructori

Bătaia de joc la adresa cetăţenilor continuă nestingherită pe şantierul lotului 2 al Autostrăzii A10 Sebeş-Turda. După 5 ani de la semnarea contractului, timp în care constructorul mai mult a stat decât a lucrat, a venit rândul CNAIR să pună beţe în roate mobilizării timide de la începutul lui 2019.

Ştiri pe aceeaşi temă

„În această primăvară, când nimeni nu mai credea că grecii de la Aktor vor fi capabili să scoată din îngheţare sectorul de 24 km, intrarea în scenă a subcontractorilor Retter (structuri) şi Marcu şi Bincona (terasamente) a schimbat fundamental datele problemei.
 
Zeci de basculante şi utilaje pentru transportul umpluturilor de pământ sau grinzi transportate şi puse în operă la poduri şi pasaje într-un timp record au dat speranţa pasionaţilor de infrastructură că vom putea circula pe acest tronson până la sfârşitul lui 2020.
 
Însă Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere s-a asigurat ca toată desfăşurarea de forţe să fie doar un foc de paie. După toate asigurările ministrului demis Cuc că oficialii CNAIR vor semna contractele necesare plăţilor directe cu furnizorii şi subcontractorii, nici astăzi nu s-au achitat de promisiune!
 
Drept urmare, toţi subantreprenorii au tras frâna de mână, Aktor având o reputaţie (foarte) proastă când vine vorba de a-i plăti.
 
În plus, CNAIR a redus drastic plăţile lucrărilor efectuate. În prezent stadiul fizic se apropie de 60%, însă cel financiar este abia la 45%. În 2019 avansul în teren a fost de aproximativ 10 puncte procentuale, însă cel financiar sub 5%.
 
Banii inconstanţi, schimbările de strategie şi incompetenţa cronică din MT şi CNAIR ne arată din nou şi din nou cum execuţia proiectelor de infrastructură durează 6-7-10 ani în loc de 2-3. Nu putem decât să sperăm că viitorul guvern va avea curajul unei resetări sistemice în minister şi la Compania de Drumuri...”, scrie Asociaţia Pro Infrastructura.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările