400 directori de la Posta Romana si-au pierdut scaunele

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pana la sfarsitul anului, tarifele postale nu vor mai creste Interviu cu Gabriel Mateescu, presedintele companiei

- D-le presedinte, in luna mai, Posta Romana a revenit la structura functionala bazata pe criterii geografice. Structura orientata pe produs nu a dat rezultate? - Aplicarea modelului in sine nu a fost bazata pe necesitatile reale, fapt ce a dat nastere la o concurenta intre firmele componente si la un anumit vid in paleta de servicii. Ne-am confruntat, de exemplu, cu situatia in care la nivel de judet erau 7 reprezentanti, fiecare pe pozitie de sef, care, pe de-o parte, se concurau unii pe altii si, pe de alta parte, cand era vorba de responsabilitate, dadeau vina unii pe altii. Iar, daca venea cineva cu o reclamatie, nu avea cui sa se adreseze, usile fiind inchise. Prin revenirea la actuala structura, din 840 directori, cati erau in aprilie 2000, au mai ramas, in prezent, 440. Normal, a existat o rezistenta la schimbare. - Cum se prezinta in acest moment Posta Romana? Schimbarile realizate in luna mai au afectat activitatea institutiei? - Posta Romana are o structura regionala. In total, sunt 10 regiuni, fiecare acoperind 3-6 judete. Imediat dupa revenirea la actuala structura, Posta Romana a traversat o perioada de scadere economica, insa in 3 luni s-a ajuns la o reabilitare economica totala. - Alaturi de directori, ati disponibilizat si salariati? - Nu am disponibilizat personal. A fost doar o reorientare a salariatilor, in functie de necesitatile interne. La Posta Romana lucreaza in prezent 35.000 persoane. - Veti mai opera si alte schimbari in structura institutiei? Nu se impune o restructurare? - Cativa ani de acum incolo nu vor mai fi schimbari. Actuala structura trebuie sa devina puternica si eficienta. In 2 ani se va ajunge la maximum de rentabilitate si eficienta economica. Se va merge, in continuare, pe reducerea cheltuielilor si cresterea veniturilor. - Ce masuri ati luat in acest an pentru eficientizarea activitatii? - In primul rand, masuri de disciplinare a retelei. Posta Romana este o institutie foarte mare, cu foarte multe unitati in teritoriu si numerosi salariati. A coordona 35.000 de persoane, dispersate in fiecare satuc, din Delta pana-n Muntii Apuseni, presupune existenta unui mecanism bine pus la punct, bazat pe instructiuni, care sa ne asigure de buna functionare a activitatii in fiecare unitate. Posta Romana este aidoma armatei. Incercam sa cultivam spiritul de respectare a disciplinei. Angajatii nostri trebuie sa aiba grija de clienti. In ce priveste dezvoltarea serviciilor postale, am demarat mai multe proiecte. Unul dintre acestea este "Track and Trace", un sistem de monitorizare electronica a trimiterilor postale. Mai avem in vedere implementarea unor centre de apel telefonic, in scopul facilitarii comunicarii cu clientii. - Vor mai creste tarifele la serviciile postale? - Serviciile monopol (telegrame, mandate postale, corespondenta traditionala) sunt monitorizate de Oficiul Concurentei, care aproba eventualele modificari de tarife. Am facut demersuri de actualizare a tarifelor la servicii in functie de indicele de consum. Insa, cu siguranta, pana la finele anului acestea nu vor fi modificate. Tarifele la celelalte servicii de libera concurenta se ajusteaza in functie de realitatile pietei. Pentru ca serviciile de mesagerie sa devina mai atractive, Posta Romana a lasat, recent, garda jos, reducand tarifele. - Decembrie este o luna capitala pentru Posta Romana. Ce oferta ati pregatit in acest an? - Avem o oferta de Craciun, de felicitari si mici cadouri. Am incheiat contracte cu furnizori de bunuri, printre care si cadouri specifice de Craciun. Pentru a face fata varfului de trafic din perioada Sarbatorilor, vom angaja daca este cazul, temporar, personal.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite