Stellantis încheie un acord pentru a cumpăra 20% din Leapmotor, producător chinez de vehicule electrice
0Grupul auto franco-italian Stellantis NV este aproape de un acord pentru preluarea unei participaţii de 20% la producătorul chinez de automobile electrice Zhejiang Leapmotor Technologies Ltd., aceasta fiind ultima încercare de a-şi creşte prezenţa pe cea mai mare piaţă auto din lume, transmite Bloomberg.

Potrivit unor surse din apropierea acestui dosar, cele două companii sunt aproape de finalizarea detaliilor tranzacţiilor şi un anunţ ar putea fi făcut în zilele următoare.
De la începutul anului şi până în prezent, acţiunile Leapmotor au înregistrat un avans de 22% la bursa de la Hong Kong, ceea ce conferă constructorului chinez o valoare de piaţă de 5,4 miliarde de dolari. O participaţie de 20% la Leapmotor ar avea o valoare de aproximativ un miliard de dolari.
Sursele au mai spus că Leapmotor şi Stellantis discută de asemenea înfiinţarea unei societăţi mixte. Acest parteneriat ar putea permite Stellantis să producă şi să vândă anumite automobile Leapmotor în afara Chinei şi, în acelaşi timp, să dobândească acces la componente şi anumite tehnologii ale constructorului chinez de automobile electrice.
„Am anunţat în urmă cu câteva luni că studiem diferite scenarii pentru a profita de oportunităţile de afaceri care au legătură cu evoluţiile producătorilor chinezi, în contextul electrificării industriei auto mondiale. Nu avem alte noutăţi”, a declarat un purtător de cuvânt de la Stellantis.
Grupul Stellantis deţine mărci precum Chrysler, Fiat, Jeep şi Peugeot.
Marii producători mondiali de automobile vizează piaţa chineză a automobilelor electrice, în încercarea de a se extinde pe a doua economie a lumii. În luna iulie, grupul german Volkswagen a anunţat că intenţionează să investească 700 milioane de dolari în producătorul chinez Xpeng Inc. şi să dezvolte în comun automobile electrice în China.
Stellantis, condusă de directorul general Carlos Tavares, a avut dificultăți în a se impune în China în comparație cu companii precum Volkswagen AG și BMW AG. Bloomberg News a raportat pentru prima dată în august că a analizat o investiție într-o companie chineză de vehicule electrice, cum ar fi Leapmotor.
Războiul prețurilor pe piața chineză a vehiculelor electrice se intensifică pe măsură ce jucători de top precum Tesla Inc. lansează noi modele, în timp ce alții reduc agresiv prețurile în încercarea de a stopa încetinirea creșterii. Leapmotor, care a strâns 803 milioane de dolari în cadrul unei oferte publice inițiale din Hong Kong în 2022, se tranzacționează cu aproximativ 23% sub prețul său de debut, pe fondul concurenței acerbe.
Stellantis a declarat săptămâna trecută că intenționează să vândă active auto partenerului său chinez Dongfeng Motor Group Co. după ce a oprit producția mărcii sale Jeep în această țară anul trecut.