Restricții de viteză pe calea ferată din cauza caniculei
0CFR Călători informează că din cauza caniculei și a disconfortului termic accentuat este nevoită să aplice restricții de viteză, ceea ce generează întârzieri în circulația trenurilor.
CFR Călători informează că urmare a fenomenelor meteo extreme de caniculă și disconfort termic accentuat, care se înregistrează pe anumite secții feroviare, managerul infrastructurii – CFR SA, aplică restricții de viteză, ceea ce generează întârzieri în circulația trenurilor.
Această măsură aplicată de managerul infrastructurii este obligatorie pentru siguranţa traficului feroviar și este luată de majoritatea administraţiilor de cale ferată din lume, nu doar din România.
„CFR Călători face eforturi susținute pentru menținerea în circulație a tuturor unităţilor de material rulant dotate constructiv cu instalații de climatizare. Întregul parc de vehicule feroviare este verificat din punct de vedere tehnic – funcțional înainte de plecarea în cursă, pentru evitarea defectărilor în parcurs. Pentru menținerea în funcțiune a instalațiilor de climatizare au fost dispuse măsuri suplimentare de mentenanță a instalaţiilor de climă în reviziile de vagoane care formează garniturile de tren precum și însoțirea cu electricieni de vagoane în anumite intervale orare, atunci când sunt situații de caniculă sau alte fenomene meteo extreme specifice verii (cod roşu). Însă, în zilele cu temperaturi exterioare caniculare există situații în care instalațiile de climatizare din dotarea vagoanelor de călători sunt suprasolicitate și intră în regim “avarie răcire”, mai ales în condițiile unui grad de ocupare apropiat de 100% din numărul de locuri. În astfel de cazuri, instalațiile funcționează în regim de ventilație”, a precizat compania.
În condițiile utilizării întregului parc de material rulant tehnic disponibil, în special pe rutele ce înregistrează cele mai mari solicitări de trafic, pentru a avea o predictibilitate a cererii de transport și în vederea adaptării capacităţii de transport la numărul de locuri solicitat, CFR Călători recomandă pasagerilor să își planifice din timp călătoria, să utilizeze toate trenurile puse la dispoziție în graficul unei zile de circulație și să își procure din timp legitimaţiile de călătorie, folosind toate canalele disponibile în acest sens. În situatii în care apar abateri mari de la graficul de circulatie, din cauza fenomenelor meteo extreme sau alte cauze, CFR Călători este pregătită să ofere asistenţă călătorilor, apă şi eventual produse preambalate, în anumite staţii de pe traseu. Indiferent de cauzele generatoare ale abaterii de la programul de circulaţie, CFR Călători va asigura cu trenurile proprii transportul până la destinaţia finală înscrisă pe legitimaţia de călătorie.
Biletele pot fi achiziţionate cu anticipație de 30 zile, utilizând următoarele canale de vânzare:
- online de pe cfrcalatori.ro;
- din aplicația mobilă “CFR Călători mersul trenurilor și bilete online” (disponibilă în Google Play, App Store și Huawei AppGallery);
- de la automatele de vânzare bilete din gări;
- de la casele de bilete din gări, agenții de voiaj CFR Călători și distribuitori autorizați (agenții de turism).
Pasagerii sunt rugați ca înainte de efectuarea călătoriei să solicite informaţii despre posibilele întârzieri ale trenurilor.
CFR Călători recomandă pasagerilor, astfel încât călătoria cu trenul în condiții de caniculă să decurgă fără incidente, în special pentru persoanele cu sensibilitate crescută la căldură sau care nu suportă temperaturile ridicate din cauza unor afecțiuni medicale,
- să se hidrateze permanent şi să aibă cel puţin o sticlă cu apă în bagaj;
- să aibă medicația necesară în caz de nevoie;
- să alerteze imediat personalul de tren dacă se simt rău în timpul călătoriei sau dacă observă o persoană care are nevoie de ajutor.
„CFR Călători mulțumește pasagerilor pentru înțelegere.
Pentru informații actualizate despre circulația trenurilor, oferte sau tarife, călătorii sunt rugați să consulte pagina de internet a companiei www.cfrcalatori.ro, secțiunea Mers Tren Trafic Intern, să ne contacteze la numărul de telefon 021/9521 (pentru traficul intern), la numerele de telefon de la gările CFR publicate pe site la secțiunea INFORMAȚII TELEFONICE sau să se adreseze personalului nostru din stații”, a informat compania.