Articol publicitar

Premieră în România - Livrarea produselor cu drona este testată în prezent de o companie de vaping

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
ff

Una dintre cele mai cunoscute companii producătoare de lichide pentru vapare din România (fumezi.com) testează în această perioadă serviciul de curierat pentru livrarea produselor sale, cu ajutorul dronelor. Cursele aeriene, cu titlu de experiment, au loc deja în Bucureşti dar şi în marile oraşe din ţară unde sunt comercializate produsele companiei.

Livrarea cu drona face parte din strategia de dezvoltare a brandului, după ce acest serviciu şi-a dovedit eficienţa în alte ţări de pe glob unde a fost testat. Este, aşadar, o iniţiativă care ar putea deschide noi oportunităţi pentru antreprenorii şi firmele din România care activează în domeniul retail sau în tehnologia de dezvoltare de noi gageturi.

În această perioadă, mai mult decât oricând, punem mare accent pe siguranţa clienţilor şi ne dorim să fim tot mai performanţi în livrarea produselor noastre, rapid şi sigur. Considerăm că prin această decizie de a dezvolta serviciul de livrare a produselor de vapare cu ajutorul dronelor, vom scurta timpii de livrare şi în acelaşi timp ne vom aduce aportul în reducerea traficului infernal şi al numărului mare de maşini care poluează oraşele zi de zi.” Susţine Bica Robert managerul departamentului de marketing al Fumezi.com.

Această nouă strategie ar putea deschide noi oportunităţi şi pentru firmele de curierat. Odată aprobat acest sistem de către autorităţi, avantajul imediat ar fi evitarea răspândirii îmbolnăvirilor cu noul coronavirus, prin lipsa contactului clienţilor cu un curier. De altfel, recent, una dintre cele mai mari firme de curierat din România a anunţat că o parte dintre angajaţii săi au fost infectaţi, în timpul serviciului. Prin urmare, livrarea de produse cu roboţi aerieni ar elimina multe dintre riscuri.

Livrările cu drona – curieratul viitorului?

Să vezi colete zburând deasupra oraşelor este în prezent un exerciţiu de imaginaţie dar şi o provocare pe care o iau în calcul multe companii din lume. Mai sunt încă multe detalii de pus la punct, atât din punct de vedere legislativ cât şi tehnic, însă testele derulate în prezent de cei de la fumezi.com sunt promiţătoare.

“Este foarte important să ţinem cont de normele în vigoare şi pentru asta suntem atenţi la multe aspecte. Dacă ridicăm prea sus dronele există riscul să interfereze cu spaţiul aerian; dacă înălţimea este prea mică, există riscul ca dronele să navigheze în jurul clădirilor şi a copacilor şi desigur, trebuie luate în calcul şi eventualele pericole, cum ar fi tentaţia unor persoane de a  „captura” o dronă şi un pachet. De altfel, livrarea coletelor cu ajutorul dronelor ar putea fi limitată pentru locuri greu accesibile, din motive de confidenţialitate. Testele pe care le derulăm în momentul de faţă sunt însă foarte edificatoare. Între timp, aşteptăm reglementările legislative şi sperăm să ne bucurăm cât de curând de acest serviciu.” explică Burnuz Florin, tehnician în cadrul firmei producătoare de lichide de vapat care realizează aceste teste.

România este recunoscută internaţional pentru proiectele inovative din IT şi tehnologie propuse în ultimi ani iar livrarea coletelor cu ajutorul dronelor reprezintă  un demers care, în viitor ar putea deschide noi oportunităţi pentru a dezvolta chiar o infrastructură de curierat cu roboţi aerieni.

În alte ţări, livrările cu roboţi aerieni sunt deja realitate

Primul serviciu de livrare cu ajutorul dronelor, din lume, a primit deja, anul trecut, toate aprobările pentru implementare în Australia. Proiectul dezvoltat de Google îşi propune să faciliteze livrarea în condiţii de maximă siguranţă de alimente, băuturi sau medicamente, pe distanţe mari, iar primele estimări arată că şi profiturile vor fi unele substanţiale. În plus, printre beneficiile declarate de Google privind livrarea cu ajutorul dronelor, se numără atât reducerea costurilor pentru companii cât şi diminuarea emisiilor de carbon, aparatele fiind capabile să livreze un sfert din comenzile de mâncare şi până la 6% din cumpărăturile făcute în zona capitalei australiene.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite