Loteria Română, proces de rebranding în valoare de 50.000 de euro. Noul logo costa doar 2 euro. Reacția companiei
0La aniversarea a 117 ani de activitate a Loteriei Române, entitatea de jocuri de noroc a anunțat un „rebranding spectaculos”. Procesul ajungea, potrivit datelor, la un cost total de 50 de mii de euro.

Suma alocată pentru procesul de rebranding a fost criticată dur, dat fiind faptul că noul logo este extrem de similar cu cel utilizat de alte trei companii, dar un punct în plus care a dus la criticile masive, este faptul că un logo similar poate fi achiziționat de pe un site online cu o sumă de doar 2-3 euro.
Noua siglă a loteriei este extrem de comună cu cea utilizată de „The Zones of Regulation”, un joc pentru copii care se ocupă de gestionarea emoțiilor, „Pllenty”, o companie de servicii de plăți și web design și „Drivenergy” care este un distribuitor de stații de încărcare a mașinilor electrice.
Potrivit Loteriei Române, suma de 50.000 de euro alocată pentru acest proiect este justificabilă, explicând că realizarea noului logo de către firma de design web desemnată să facă actualizarea manualului de brand „a reprezentat doar o mică fracţie din obiectul contractului”, care a ajuns la valoarea totală de 250.000 de lei, plus TVA.
„Prestatorul are responsabilitatea originalităţii şi caracterului distinctiv al propunerilor grafice şi textuale înaintate”, mai precizează Loteria Română.
În plus, Loteria Româna a reiterat faptul că actualizarea vechiului manual de identitate, care a fost elaborat în anul 2005, a fost inclusă în lista de obiective strategice în programul de activitate al C.N. Loteria Română S.A. pentru anul 2023. De asemenea, acest program a fost realizat în concordanță cu noile tendințe din piața jocurilor de noroc, inclusiv repoziționarea Loteriei Române în raport cu concurența și nevoile clienților, potrivit Economedia.
„Realizarea siglei de către prestator a reprezentat doar o mică fracţie din obiectul contractului. Referitor la originalitatea elementelor care sunt cuprinse în cadrul manualului de brand, vă comunicăm faptul că în conformitate cu prevederile contractuale, prestatorul are responsabilitatea originalităţii şi caracterului distinctiv al propunerilor grafice şi textuale înaintate”, au subliniat reprezentanţii Loteriei Române.
De la izbucnirea acestui scandal, ministrul Economiei, Antreprenooriatului și Turismului, Ștefan Oprea, a afirmat că va trimite Corpul de Control pentru a face verificările necesare în cadrul Loteriei Române cu privire la achiziția noului logo pentru instituție.