Lidl a ieşit la vânătoare de terenuri şi spaţii comerciale în România
0Retailerul german Lidl, prezent în România prin mărcile Plus şi Kaufland, caută terenuri cu suprafeţe cuprinse între 4.000 şi 8.000 de metri pătraţi, pe care să le cumpere pentru a construi magazine sub brandul Lidl, în oraşe cu peste 30.000 de locuitori. Reprezentanţii companiei iau în calcul şi posibilitatea închirierii unor spaţii comerciale.
"Ne vom concentra în continuare eforturile asupra achiziţionării de
locaţii atractive pentru clienţii noştri şi care să corespundă totodată
standardelor companiei. Suntem interesaţi de achiziţionarea de terenuri
libere sau construite, cu suprafeţe cuprinse între 4.000 şi 8.000 de
metri pătraţi, cu deschidere şi vizibilitate din artere de circulaţie
bine frecventate şi cu posibilităţi bune de acces. De asemenea luăm în
calcul şi posibilitatea închirierii de spaţii comerciale cu suprafeţe de
peste 800 metri pătraţi", potrivit Lidl România, citată de Mediafax.
Reprezentanţii retailerului au menţionat că deocamdată Lidl nu a luat o
decizie privind numărul magazinelor din România sau data deschiderii
primelor unităţi sub acest brand.
Lidl a cumpărat deja mai multe terenuri pentru deschiderea de magazine.
Printre acestea se numără două terenuri în sectorul 5 din Bucureşti, cu o
suprafaţă totală de peste 11.000 de metri pătraţi, cumpărate cu 3,2
milioane de euro de la îmbuteliatorul Pepsi. Potrivit Lidl, prin deschiderea unui magazin se creează între 25 şi 50
de locuri de muncă. În prezent, compania face recrutări de personal, în
special pentru departamentele de vânzări, logistică, HR şi financiar.
Citeşte şi Sărăcia a devenit un atu pentru retailerii cu preţuri mici
Lidl a preluat reţelele Plus
Lidl a preluat în acest an, de la grupul Tengelmann, reţelele de magazine de discount Plus din România şi Bulgaria, formate din 96 de magazine, respectiv 23. Lidl, parte a grupului Lidl & Schwartz, operează în România şi reţeaua de hipermarketuri de discount Kaufland.
Comerţul modern pune frână
În perioada ianuarie-august 2010, comerţul modern a înregistrat o scădere mai mică în valoare decât comerţul tradiţional. Mai precis, potrivit firmei de consultanţă MEMRB, comerţul modern, reprezentat de hipermarketuri sau magazine cash&carry, a înregistrat o încetinire a ritmului de expansiune faţă de anul trecut. "Cea mai mare ascensiune a avut-o canalul de discounteri. În primele şase luni, numărul de magazine a crescut cu doar 4,4%. Din ce au anunţat dezvoltatorii, 2011 va fi un an destul de bun pentru comerţul modern", a declarat Marius Caluian, directorul general al MEMRB România&Republica Moldova, într-o conferinţă organizată miercuri de producătorul de lactate Danone.
Potrivit statisticilor MEMRB, numărul hipermarketurilor, supermarketurilor şi discounterilor la nivelul întregii ţări a ajuns la 950 de unităţi. Principalii discounteri sunt Plus, Penny Market, Profi şi miniMax.

















































