Licitaţie anulată pentru achiziţia a 20 de trenuri electrice inter-regionale
0Licitaţia pentru achiziţia a 20 de trenuri de lung parcurs a fost anulată automat în sistemul de achiziţii publice, în condiţiile în care niciunul dintre ofertanţii înscrişi nu au depus o ofertă, a anunţat marţi Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF).

„Anulare achiziție ramele electrice inter-regionale (RE-IR-2). Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că procedura privind achiziția de 20 rame electrice inter-regionale (RE-IR-2), finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), a fost anulată automat în sistemul de achiziții publice, SICAP, în condițiile în care niciuna din cele cinci companii înscrise nu a depus ofertă.”, menţionează reprezentanții Autorității pe pagina de Facebook.
Astfel, potrivit legislației în materia achizițiilor publice, ARF va analiza soluțiile pentru reluarea procedurii întru-un termen cât mai scurt, în vederea încadrării în jaloanele PNRR și menținerea fondurilor alocate sistemului feroviar.
În data de 19 octombrie 2022, Guvernul a adoptat Hotărârea pentru aprobarea Notei de fundamentare privind necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiții „Achiziția de 20 rame electrice interregionale de lung parcurs RE-IR-2”, obiectiv prevăzut în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Prin acest act normativ se stabileau indicatorii tehnico-economici pentru achiziția a 20 de rame electrice interregionale noi (RE-IR-2), în baza Studiului de Fezabilitate privind conectarea centrelor urbane din România, întocmit de ARF.
Valoarea estimată era cuprinsă între 1.201.615.722 lei, fără TVA și 2.374.592.589,90 lei, fără TVA, inclusiv serviciile de mentenanţă și reparații necesare funcționării în condiții optime de siguranță și confort, instruire a personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor, transportul, asigurarea, punerea în funcţiune şi asistenţa tehnică în perioada de garanţie, conform Caietului de Sarcini.
Finanţarea proiectului era asigurată prin Planul Național de Redresare și Reziliență, „Componenta 4 – Transport durabil” și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.
„Introducerea acestor rame electrice noi, destinate transportului feroviar public de călători din România, vizează atât sporirea mobilității în jurul marilor centre socio-economice ale țării, cât și realizarea unor conexiuni rapide între unitățile administrativ teritoriale importante.”, preciza ARF.