CFR a decis modernizarea, cu 600 de milioane de euro, a unui segment de cale ferată de 28,2 km

0
Publicat:
Ultima actualizare:
cale ferata sighisoara danes

O companie din Turcia a fost aleasă de CFR să modernizeze cu 600 de milioane de euro un segment de 28,2 kilometri de cale ferată dintre Sighişoara şi Braşov, deşi această firmă a avut cea mai scumpă ofertă.

Oferta depusă de asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri – Makiol Inşaat Sanayi Turizm a câştigat contractul de modernizare a subsecţiunii Apaţa – Caţa, aflată pe secţiunea Braşov - Sighişoara, componentă a Coridorului Rin – Dunăre, contractul fiind estimat la 2,85 miliarde de lei (600 milioane de euro), fără TVA.

La licitaţia din aprilie 2018 au fost depuse şase oferte: Asocierea Rail Works, Asocierea Pizzarotti Spa, Pizzarotti SA, IC Içtaş Inşaat Sanayi ve Ticaret A.Ş., Asocierea FCC Construcction S.A., Astaldi S.p.A., Activ Group Management SRL, Asocierea SAIPEM S.P.A. , Dogus Insaat ve Ticaret AŞ, Asocierea Strabag AG- Strabag SRL, Asocierea Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.Ş. – Makiol Inşaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.Ş. Oferta cea mai mică a aparţinut tot consorţiului RailWorks, iar cea a turcilor cea mai scumpă, cu 27 milioane euro în plus.

Contractul de achiziţie publică urmează a fi încheiat şi semnat de ambele părţi la finalul perioadei legale de contestaţii, potrivit CFR SA.

Sursa de finanţare pentru modernizarea subsecţiunii Apaţa - Caţa, în lungime totală de 28,2 km, este asigurată de Comisia Europeană (CE) prin mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), în proporţie de 81,74%, iar cofinanţarea în proporţie de 18,26% de la bugetul de stat.

„Obiectivul general al contractului este dezvoltarea infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/h, pentru trenurile de călători”, se arată în comunicat.

Contractul prevede o gamă variată de lucrări de infrastructură şi suprastructură feroviară, inclusiv terasamente, linii, consolidări de poduri şi podeţe, construcţii de tuneluri şi viaducte.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite