Video În mai puţin de o lună, pe portalul Registrului Comerţului au fost soluţionate aproape 70.000 de cereri | VIDEO

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Portalul de servicii on-line al Registrului Comerţului a devenit operaţional din data 26 iulie şi până în prezent au fost soluţionate aproximativ 70.000 de cereri automat, fără intervenția operatorului uman.

Multe solicitări se pot soluţiona direct pe portalul ONRC. Foto Facebook
Multe solicitări se pot soluţiona direct pe portalul ONRC. Foto Facebook

De la momentul lansării până în prezent, au fost înregistrate în total 145.888 de solicitări pentru Registrul Comerțului, din care prin noul portal online s-au depus 87.595 solicitări. Dintre solicitările primite online, 68.916 solicitări au fost soluționate automat, fără intervenția operatorului uman (rezervări denumire firmă, furnizări de informații din Registrul Comerțului).

„Numărul de solicitări primite în această perioadă, la nivel național, este aproximativ dublu față de aceeași perioadă a anului trecut. Noul sistem informatic a rămas online și a rezistat accesărilor multiple, fiind realizate în permanență actualizări de sistem și corelare cu bazele de date istorice, cu istoricul fiecărui cont de utilizator, asigurarea în permanență a help-desk-ului în relație cu utilizatorul de cont, fiind înregistrat la nivelul portalului un număr de aproximativ 700.000 de utilizatori.

Diferența de solicitări - și online și fizic - necesită intervenția angajaților ONRC pentru procesare, soluționare, înscriere în registrul comerțului,  moment de la care se face opozabilitatea față de terți și informațiile devin publice și disponibile prin portalul de servicii online, editare și eliberare documente de înregistrare”, informează ONRC pe site-ul său.

Sursă video: ONRC

Oficiul Naţional Registrul Comerţului (ONRC) are, însă, şi aproximativ 1.200 de angajaţi la nivel naţional, care lucrează în paralele cu acest portal, asigură servicii de help-desk în relația cu beneficiarii şi rezolvă etapizat solicitările care au nevoie de intervenţie umană.

„Până la finalul lunii septembrie, pentru a opera toate solicitările ce necesită intervenția operatorului uman, termenele vor fi prelungite. Cererile vor fi soluționate etapizat, în funcție de data înregistrării, completitudinea, corectitudinea, coerența cererilor de înregistrare și a documentelor depuse în susținere, existența conformă a tuturor documentelor prevăzute de lege.

Conform estimărilor specialiștilor, din 30 septembrie, activitatea în relația cu beneficiarii va respecta termenele de înființare și înregistrare în Registrul Comerțului”, dau asigurări reprezentanţii ONRC.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite