Grupul Jidvei a vândut anul trecut peste 14 milioane de sticle de vin
0Grupul Jidvei, unul dintre principalii jucători pe piaţa vinurilor din România, a avut în 2017 vânzări cu 13% mai mari faţă de anul anterior şi peste 14 milioane de sticle vândute.
Segmentul premium şi superpremium, cu gamele Mysterium şi Owner’s Choice (vinurile Ana şi Maria), au avut cea mai mare creştere, respectiv cu 30% faţă de anul anterior. În ceea ce priveşte vinul bag-in-box, Jidvei a vândut, în anul 2017, peste 1 milion de litri.
Recoltarea în anul 2017 s-a desfăşurat în perioada 5 septembrie – 9 octombrie, fiind implicaţi 1.100 de oameni pentru culesul manual şi 13 combine pentru culesul mecanizat. În total, din podgoria Târnave, ce se întinde pe o suprafaţă de peste 2.500 ha de viţă-de-vie, s-au recoltat peste 22 milioane kg de struguri. Din această producţie de struguri se estimează obţinerea a aproximativ 17 milioane de litri de vin.
Compania a continuat investiţiile în dezvoltare, acestea fiind direcţionate către achiziţionarea de echipamente şi utilaje pentru viticultură, precum şi către extinderea capacităţii de producţie şi depozitare a cramelor – capacitatea depăşeşte, în prezent, 30 milioane litri. Valoarea echipamentelor achiziţionate pentru lucrările agricole a depăşit 2.5 milioane euro, iar a celor pentru modernizarea cramei Jidvei a fost de aproximativ 4 milioane euro.
Jidvei deţine plantaţii bază certificate, precum şi o pepinieră de butaşi, denumită „Şcoala de viţă”, care generează peste 500.000 de plante anual, soiurile cultivate fiind integral nobile, atât autohtone (Fetească Regală şi Fetească Albă), cât şi internaţionale (Sauvignon Blanc, Pinot Grigio, Riesling, Syrah ş.a.).