Grindeanu, despre construirea autostrăzii Ploieşti-Braşov în parteneriat public-privat: Nu există o decizie de acest tip

0
Publicat:

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a vorbit luni despre varianta construirii autostrăzii Ploieşti-Braşov în parteneriat public-privat. Potrivit acestuia, studiul de fezabilitate şi proiectul se află în lucru şi vor putea fi discutate diverse scenarii, după finalizarea acestora pentru a vedea şi la ce sumă se va ridica investiţia.

Varianta realizării autostrăzii Ploieşti-Braşov prin PPP, susţinută de coaliţie, Foto: Gov.ro
Varianta realizării autostrăzii Ploieşti-Braşov prin PPP, susţinută de coaliţie, Foto: Gov.ro

Nu există o decizie de acest tip. Ştiu că s-a mai încercat în trecut, cred că de vreo trei-patru ori şi n-a ieşit, dar pot să vă spun altceva. În acest moment ne aflăm în faza în care se lucrează la studiul de fezabilitate şi la proiect. Este o licitaţie care a avut un câştigător. Sigur că am avut nemulţumiri în momentul în care am văzut durata de elaborare a studiului de fezabilitate şi a proiectului care mi s-a părut foarte lungă, dar e un contract atribuit. Nu am ce să comentez din acest punct de vedere. E doar o nemulţumire personală. Suntem în acest stadiu”, a afirmat Sorin Grindeanu, întrebat despre subiect luni, la predarea amplasamentului pentru începerea lucrărilor pe Lotul 1 (Dumbrava- Mizil) al Autostrăzii Ploieşti-Buzău, transmite News.ro.

Ministrul a adăugat că este prea devreme pentru a discuta despre construirea autostrăzii în parteneriat public-privat, însă nu a exclus această variantă.

În momentul în care se termină studiul de fezabilitate şi proiectul şi vedem la ce valori ajungem, se poate discuta despre diverse scenarii. Că venim cu finanţări pe fonduri europene, pe viitorul exerciţiu bugetar că se va încerca un proiect de tipul parteneriat-public privat cred că e devreme. Eu cred că în acest sens a fost declaraţia domnului prim-ministru Ciucă. Deocamdată, haideţi să vedem unde ajungem cu studiul de fezabilitate, cu proiectul, la ce sumă şi după aceea discutăm”, a completat Grindeanu.

Premierul Nicolae Ciucă a declarat, joia trecută la Sinaia, că liderii coaliţiei de guvernare susţin varianta realizării autostrăzii Ploieşti-Braşov, prin parteneriat public-privat.

Aceasta este o problemă cu care ne confruntăm cu toţii, care nu s-a rezolvat de 30 de ani. Această comunicaţie de la Ploieşti până la Braşov trebuie asumată şi pornită. Finanţarea pentru această comunicaţie nu poate să beneficieze de fonduri europene. Soluţia pe care am discutat-o este cea a unui parteneriatul public-privat şi trebuie asumată. Am avut în discuţie trei opţiuni: împrumut de la BERD, BEI sau parteneriat public-privat. A fost discutată în coaliţie, urmează să luăm o decizie pe acest subiect”, a explicat Nicolae Ciucă.

Potrivit Economica.net, anunțul premierului a fost criticat însă de către fostul ministrul al Transporturilor, Cătălin Drulă, care a amintit că pentru realizarea acestei autostrăzi este un contract de proiectare în derulare, finanțat din fonduri europene.

Totodată, Drulă a acuzat proiectantul Consitrans că a venit cu o „primă variantă de traseu ‘la mișto’, total neserioasă, cu o variantă de tunel de 14 km pe sub Prahova în zona Câmpina – complet aberantă tehnic” și foarte costisitoare.

Reprezentantul USR mai susține că autostrada prin Valea Prahovei poate beneficia de finanțare din fonduri europene și pentru construcție.

Autostrada Ploiești – Comarnic – Brașov urma să fie construită prin PPP și în mandatul fostului premier Viorica Dăncilă, însă după ce fusese selectată o asociere de constructori din China și Turcia, contractul nu a mai fost semnat. Din 2004 au mai fost încă alte trei tentative de construire a autostrăzii montane prin PPP/concesiune.

Autostrada Ploiești – Brașov este unul dintre cele mai așteptate proiecte de infrastructură ale României. Drumul național existent, pe porțiunea Comarnic – Brașov, reprezintă un adevărat coșmar pentru șoferii nevoiți să stea bară la bară, ore în șir.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite