Google se face cablist. YouTube vrea să ofere abonament tv pe internet

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Google lucrează la furnizarea unui serviciu pentru abonament de cablu, care se va numi Unplugged şi care va oferi clienţilor mai multe posturi tv pe internet via streaming, scrie Bloomberg. Serviciile vor fi oferite prin YouTube, care vrea ca acestea să coste mai puţin de 35 de dolari pe lună.

Grupul vrea să ofere un abonament de bază, pe lângă care intenţionează să introducă pachete tematice, cum ar fi canale de comedie sau de modă.

YouTube oferă deja un abonament de 9,99 de dolari pe lună numit YouTube Red, pentru cei care vor să nu mai fie deranjaţi de reclame atunci când vizionează clipuri pe site-ul său. Concomitent, YouTube a lansat de curând şi un abonament de muzică.

YouTube a discutat deja planurile cu marile grupuri media din SUA, respectiv NBC Universal – deţinută de către grupul Comcast, Fox – controlată de către Twenty-First Century Fox, dar şi cu Viacom şi cu CBS, fără a ajunge încă la o înţelegere privind drepturile de retransmisie.

YouTube a lucrat la aceste planuri încă din 2012, dar lucrurile au devenit mai urgente acum, potrivit sursei citate.

Mai multe companii din domeniul IT au încercat „marea cu degetul“ încercând să intre în lumea televiziunii.

Mai intâi gigantul procesoarelor Intel a încercat să ofere un astfel de serviciu, dar a abandonat acţiunea. Şi despre Apple s-a tot zvonit că va deveni un operator virtual de cablu, dar tot ce a lansat a fost o nouă versiune a gadgetului Apple TV, care vine acum şi cu aplicaţii şi jocuri, dar fără un astfel de pachet de servicii oferite de compania americană. Concomitent, şi retailerul online Amazon a făcut astfel de propuneri marilor grupuri media.

Există, însă, şi companii care au reuşit să ofere astfel de servicii pe internet, respectiv furnizorul de cablu prin satelit Dish Network şi grupul japonez de electronice Sony.

Deşi Apple, Amazon şi Google au exasperat grupurile media cu negocierile privind ofertele şi abonamentele, acestea sunt mult mai populare printre consumatori decât companiile de cablu, susţine sursa citată. Atât Google, cât şi Apple şi Amazon oferă deja produse prin care utilizatorii pot conecta televizoarele lor la internet şi pe care să vizioneze filme prin popularele aplicaţii Netflix şi Hulu.

De asemenea, Google a lansat Android TV, un sistem de operare pentru televizoarele inteligente bazat pe Android.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite