Companiile aeriene majorează taxele pentru bagaje pentru a-și maximiza profitul: care este motivul

0
Publicat:

Companiile aeriene măresc din nou prețurile pentru înregistrarea bagajului. Cu toate acestea, cât de mult vă va costa depinde de momentul în care plătiți pentru acest serviciu.

foto turiști cu bagaje la aeroport
Companiile aeriene majorează taxele pentru bagaje pentru a-și maximiza profitul: care este motivul

United Airlines, American Airlines și JetBlue Airways se numără printre transportatorii care au majorat anul acesta prețul pentru înregistrarea bagajelor. Fiecare dintre ele taxează clienții mai mult dacă își înregistrează bagajele la aeroport sau în apropierea plecării, în comparație cu plata pentru înregistrarea bagajului online în avans, transmite CNBC.

Transportatorii încurajează clienții să plătească pentru a-și înregistra bagajele înainte de zbor, o abordare care, potrivit companiilor aeriene, va elibera angajați în zonele de check-in și va permite călătorilor să ajungă mai repede la porțile de îmbarcare.

La începutul acestei săptămâni, American Airlines a majorat tarifele pentru bagajele înregistrate pentru prima dată în mai bine de cinci ani și a adoptat strategia cu două niveluri pe care United, JetBlue și mai multe companii aeriene cu buget redus o au deja.

Clienții American Airlines care călătoresc la clasa economică vor plăti 35 de dolari pentru a înregistra un prim bagaj pentru zborurile interne, dacă serviciul este rezervat online în avans, sau 40 de dolari dacă achiziționează această opțiune la aeroport, a anunțat marți compania aeriană. Anterior, American Airlines percepea 30 de dolari pentru ambele servicii.

Există scutiri

Clienții care au anumite carduri de credit cu recompense pentru companii aeriene sau de altă natură, care călătoresc într-o clasă de top sau care au statutul de călător frecvent de elită pot, în general, să înregistreze cel puțin un bagaj gratuit pe zborurile interne sau pe zborurile internaționale scurte.

Aceasta le permite membrilor echipei noastre să petreacă mai mult timp cu clienții care au nevoie de asistență suplimentară în călătoria lor”, a declarat o purtătoare de cuvânt a American Airlines pentru CNBC.

American a mai spus săptămâna aceasta că reduce tarifele pentru bagajele ușor supraponderale, ceea ce obișnuia să îi forțeze pe unii călători să scoată articole din bagaje în ultimul moment la aeroport pentru a atinge pragul.

Nivelurile diferite de taxe reprezintă o abordare pe care companiile aeriene ultra-low-cost o aveau deja în ceea ce privește taxele pentru bagaje.

„Îi stimulează pe oameni să elimine tranzacția din drum. Este mai ușor pentru ei și, sincer, este mai ușor pentru noi”, a declarat Frontier Airlines Barry Biffle, directorul executiv al companiei Frontier Airlines. „Există oameni care au nevoie de asistență legitimă” la aeroport.

Prețurile diferă în funcție de cerere și de alți factori. Majoritatea călătorilor care adaugă bagaje plătesc taxa din timp, a spus Biffle.

United a început pentru prima dată să perceapă clienților o taxă mai mare pentru plata bagajelor înregistrate la aeroport în 2020. Vineri, transportatorul a anunțat că majorează taxele pentru bagaje cu 5 dolari pentru majoritatea zborurilor din America de Nord, ajungând la 35 de dolari dacă clienții plătesc în avans online cu cel puțin 24 de ore înainte de zbor, sau 40 de dolari în caz contrar, începând cu rezervările făcute pe 24 februarie. Un al doilea bagaj înregistrat va costa 50 de dolari, sau 45 de dolari cu cel puțin 24 de ore în avans.

De ce cresc companiile aeriene taxele pentru bagaje?

Taxele pentru bagaje sunt o sursă importantă de bani pentru companiile aeriene. În primele nouă luni ale anului 2023, companiile aeriene americane au adus peste 5,4 miliarde de dolari din taxele de bagaje, în creștere cu peste 25% față de aceeași perioadă din 2019, potrivit celor mai recente date ale Departamentului de Transport.

Companiile aeriene au argumentat că majorarea costurilor, cum ar fi forța de muncă și combustibilul, cele mai mari cheltuieli ale lor, înseamnă că au fost nevoite să majoreze taxele pentru bagaje.

Deși nu ne place să creștem taxele, este un pas pe care îl luăm pentru a ne readuce compania la profitabilitate și pentru a acoperi costurile crescute de transport al bagajelor”, a declarat JetBlue într-o declarație despre ultimele sale majorări.

„Prin ajustarea taxelor pentru serviciile adăugate pe care doar anumiți clienți le folosesc, putem menține tarifele de bază scăzute și ne putem asigura că preferatele clienților, cum ar fi televizoarele din spatele scaunelor și Wi-Fi de mare viteză, rămân gratuite pentru toată lumea”, a mai transmis compania aeriană.

Southwest Airlines este o companie aeriană singulară în rândul marilor companii aeriene americane. Aceasta permite clienților să înregistreze gratuit două bagaje. „Așa va rămâne”, a declarat Andrew Watterson, director de operațiuni.

Nu ne costă 35, 40 de dolari... să ne ocupăm de un bagaj”, a declarat Watterson într-un interviu. Mulți clienți ai marilor companii aeriene își aduc bagaje de mână pentru a evita taxele pentru bagaje, dar Watterson a spus că acest lucru ar putea încetini operațiunea, o problemă importantă pentru Southwest, care, potrivit acestuia, încearcă să întoarcă aeronavele pentru următorul zbor în 45 de minute și chiar mai puțin pentru unele dintre avioanele sale Boeing mai mici.

Facilitează operațiunea pentru ca oamenii să o înregistreze mai degrabă decât să o aducă la bord”, a spus el. „În general, credem că beneficiul este o combinație a unor eficiențe, dar și a clienților care se întorc la noi. O afacere cu clienți repetați nu poate fi supraestimată. Iar atunci când vă tratați bine clienții, le oferiți o politică corectă, ei se întorc iar și iar”.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite