Coca-Cola și Nestle, acuzate de declarații înșelătoare privind ambalajele din materiale 100% reciclate

0
Publicat:

Coca-Cola, Danone și Nestle au fost acuzate că au făcut afirmații înșelătoare cu privire la faptul că sticlele lor de apă din plastic sunt „100% reciclate”.

sticle de plastic
Coca-Cola și Nestle, acuzate de declarații înșelătoare Foto: Shutterstock

Un organism de protecție a consumatorilor și două grupuri de protecție a mediului au depus o plângere legală la Comisia Europeană în legătură cu presupusa spălare ecologică, potrivit BBC.

Coca-Cola a declarat că mesajele sale privind ambalajele pot fi justificate, în timp ce Danone a declarat că investește în reciclare. Nestle nu a comentat încă.

Companiile sunt acuzate de „greenwashing” atunci când etichetează ceva ca fiind mai ecologic, mai verde sau mai sustenabil decât este în realitate. Acest lucru poate induce în eroare consumatorii care speră să ajute planeta alegând acele produse.

Plângerea adresată Comisiei Europene se concentrează pe afirmațiile companiilor conform cărora sticlele de apă din plastic de unică folosință pe care le furnizează sunt fie 100% reciclate, fie 100% reciclabile. Organizația Europeană a Consumatorilor, susținută de grupurile de mediu Client Earth și ECOS, a declarat că aceste afirmații sunt înșelătoare, în special atunci când sunt însoțite de imagini sau mărci ecologice. Organizația insistă asupra faptului că sticlele nu sunt niciodată fabricate integral din materiale reciclate, iar capacitatea de reciclare a acestora depinde de o serie de factori, inclusiv de infrastructura disponibilă.

Dovezile sunt clare - sticlele de apă din plastic pur și simplu nu sunt reciclate din nou și din nou pentru a deveni sticle noi în Europa”, a declarat Rosa Pritchard, avocat specializat în domeniul plasticului la ClientEarth.

O rată de reciclare „100%” pentru sticle nu este tehnic posibilă și, doar pentru că sticlele sunt fabricate din plastic reciclat, nu înseamnă că nu dăunează oamenilor și planetei. Este important ca firmele să nu prezinte reciclarea ca fiind un glonț de argint pentru criza plasticului - în schimb, trebuie să își concentreze eforturile pe reducerea plasticului la sursă”, spune Pritchard.

Ca răspuns, Coca-Cola a declarat că „lucrează pentru a reduce cantitatea de ambalaje din plastic pe care le folosim și investim pentru a colecta și recicla echivalentul ambalajelor pe care le folosim. Comunicăm pe ambalajele noastre doar mesaje care pot fi justificate, cu orice calificări relevante afișate în mod clar, pentru a permite consumatorilor să facă alegeri în cunoștință de cauză”.

De asemenea, într-o declarație, Danone a spus: „Ambele sunt de asemenea, în mod normal, mai multe mesaje de informare: „Credem cu tărie în circularitatea ambalajelor - și vom continua să investim și să conducem campania pentru o mai bună infrastructură de colectare și reciclare alături de partenerii noștri”.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite