CNADNR schimbă strategia de implementare a proiectelor, pentru a elimina întârzierile. Homor: Noi gândim, constructorul munceşte
0Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România va scoate la licitaţie pachete în care vor fi incluse studiul de fezabilitate gata realizat, exproprierile făcute şi autorizaţiile de construire obţinute deja. Prin această măsură, constructorul se va putea apuca de treabă imediat ce câştigă o licitaţie, iar timpii de aşteptare vor fi eliminaţi, a declarat Cătălin Homor, directorul general al CNADNR.
Actuala strategie de implementare a proiectelor, care presupune ca firma de construcţii să se ocupe atât de proiectul propriu-zis, cât şi de obţinerea avizelor şi autorizaţiilor, a fost una dintre cauzele întârzierilor, consideră Homor. Compania de stat a fost des criticată, inclusiv de premierul Dacian Cioloş, pentru lentoarea cu care se revizuiesc studiile de fezabilitate şi se implementează proiectele.
„Pentru sectoarele unde avem nevoie de proiectare, filosofia mea de implementare este: constructorul nu gândeşte, el munceşte. Noi să gândim, noi să organizăm proiectele, astfel încât principala sarcină a constructorului să fie construcţia, să realizeze lucrări de calitate”, a spus Homor, pentru News.ro.
Prin această nouă strategie, CNADNR va scoate la licitaţie pachete care includ revizuirea studiului de fezabilitate, proiectul tehnic şi autorizaţia de construire. La pachet cu autorizaţia de construcţie intră acordul de mediu şi exproprierile, a explicat şeful CNADNR. Homor consideră că măsura va accelera proiectele, în condiţiile în care constructorul nu face întotdeauna cele mai bune proiecte.
„Constructorul proiectează pentru el, poate, de multe ori, în detrimentul calităţii, poate pierde din vedere anumite aspecte legate de durabilitate şi calitate. Actualul tip de implementare a fost generatorul majorităţii problemelor cu care ne confruntăm astăzi”, a explicat Homor.
Unul dintre proiectele care a avut mari întârzieri din cauza lipsei autorizaţiei de construire a fost autostrada Sebeş-Turda (A10), care va lega Autostrada Transilvania (A3) şi Autostrada Bucureşti-Nădlac (A1).