China şi-a majorat cota pe piaţa mașinilor electrice în Germania

0
Publicat:

Importurile de vehiculele electrice (EV) chineze în Germania au scăzut în primele patru luni din acest an, dar statul asiatic a reuşit să-şi majoreze cota pe această piaţă, scriu Reuters și DPA.

Mașină electrică roșie pusă la încărcat
China şi-a majorat cota pe piaţa mașinilor electrice în Germania

În perioada ianuarie-aprilie 2024, importurile de vehiculele electrice chineze în Germania au scăzut cu 15,7%, la 31.500 EV, dar China şi-a majorat cota de piaţă pe segmentul importurilor EV în Germania la 40,9%, aceasta fiind cel mai mare importator de maşini electrice.

Conform Destatis, cererea internă slabă a reprezentat motivul declinului importurilor de vehicule electrice chineze în Germania.

Exporturile de vehicule electrice din Cehia şi Coreea de Sud în Germania au scăzut cu aproape o treime şi, respectiv, jumătate, în primele patru luni din acest an, comparativ cu perioada similară din 2023.

În 2023, China a exportat în total 447.200 EV în Germania, un avans de 29% faţă de 2022, conform Destatis

Săptămâna trecută, Comisia Europeană a informat că intenţionează să impună tarife vamale suplimentare pentru vehiculele electrice (EV) chineze, începând cu data de 4 iulie, o măsură care este posibil să ducă la represalii din partea Chinei.

Vehiculele produse în uzinele chineze şi importate în UE sunt vizate deja de tarife vamale de 10%. Bruxellesul intenţionează să majoreze aceste tarife cu 17,4% pentru automobilele BYD, cu 20% pentru automobilele Geely şi cu 38,1% pentru automobilele SAIC. 

Aceste suprataxe sunt peste estimările analiştilor, care mizau pe tarife vamale suplimentare cuprinse între 10% şi 25% pentru automobilele electrice importate din China.

ADVERTISING

Cu toate acestea, există un sprijin foarte mic pentru planurile Comisiei din partea industriei auto europene. Constructorii auto germani, care sunt puternic dependenţi de vânzările de pe piaţa din China, se tem de represaliile Beijingului, iar firmele auto europene importă propriile lor vehicule produse în China.

Vicepreşedintele Comisiei Europene, Margaritis Schinas, a declarat la o conferinţă de presă că automobilele produse în China beneficiază de subvenţii incorecte, ceea ce îi ameninţă pe producătorii europeni. "Din acest motiv, Comisia s-a adresat autorităţilor chineze pentru a discuta aceste descoperiri şi a analiza posibile modalităţi prin care pot fi rezolvate problemele identificate", a spus Margaritis Schinas, într-o conferinţă de presă.

"Dacă discuţiile cu autorităţile chineze nu vor conduce la o soluţie eficace, aceste tarife compensatorii provizorii vor fi introduse începând cu data de 4 iulie dar nu vor fi colectate decât dacă vor fi introduse tarife definitive", a precizat Executivul comunitar.

După introducerea tarifelor provizorii, Bruxelles-ul va avea la dispoziţie patru luni pentru a impune tarife definitive. Însă statele membre vor putea să elimine aceste tarife dacă cel puţin 15 ţări membre, reprezentând cel puţin 65% din populaţia UE, se vor opune.

Autorităţile de la Beijing au criticat decizia Bruxelles-ului de a demara o investigaţie asupra subvenţiilor de care au beneficiat constructorii chinezi, a făcut un apel pentru cooperare şi lobby în ţările membre UE, dar nu a transmis în mod clar care va fi răspunsul său la noile tarife ale UE.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite