Şeful Volkswagen SUA ştia încă din 2014 de manipularea testelor privind emisiile

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Michael Horn, şeful filialei Volkswagen din SUA, va fi audiat astăzi de către o comisie a Congresului american   FOTO AP
Michael Horn, şeful filialei Volkswagen din SUA, va fi audiat astăzi de către o comisie a Congresului american   FOTO AP

Michael Horn, preşedinte şi director general al Volkswagen America, ştia încă de la începutul anului 2014 de faptul că grupul german manipula rezultatele testelor de poluare, potrivit The Guardian.

Informaţia apare în depoziţiile scrise şi depuse la o comisie a Congresul american, în faţa căreia Horn este aşteptat astăzi să apară, potrivit sursei citate.

În discursul pregătit, Horn îşi va cere scuze pentru folosirea softului pentru înfrângerea testelor. De asemenea, el va recunoaşte că ştia de mai bine de un an de situaţie. „În primăvara anului 2014… mi-a fost adus la cunoştinţă existenţa unei posibile situaţii de nerespectare (a legslaţiei de mediu – n.r.) care ar fi putut fi remediată“, se arată în discursul pregătit.

„Am fost informat că reglementările EPA (Agenţia americană pentru Protecţia Mediului – n.r.) includ diverse penalităţi pentru nerespectarea standardelor privind emisiile şi că agenţiile pot conduce teste de inginerie vor putea include teste privind «dispozitivele de înfrângere» sau analize. Am fost informat că inginerii companiei pot lucra cu agenţiile pentru a rezolva problema“, se mai arată în discurs.

Ulterior, el va fi chestionat de către membrii Comitetului privind Energia şi Comerţul, din cadrul Congresului american.

Volkswagen a recunoscut că a instalat un soft care trişează în privinţa emisiilor pe 11 milioane de maşini vândute în întreaga lume şi riscă amenzi de 18 miliarde de dolari numai în SUA.

Ce modele au probleme

Sunt afectate modelele diesel cu motorizări de 1,2 litri, 1,6 şi 2 litri din serie EA 189. În cazul Volkswagen, softul este prezent pe modelele Golf, Passat, Beetle şi Jetta, maşina de teren Tiguan, plus furgonetele Caddy şi microbuzele Transporter. 

În cazul Audi, sunt afectate modelele  A1, A3, A4, A6, dar şi maşinile de teren Q3 şi Q5 şi cele sport Audi TT. 

În privinţa Skoda, constructorul ceh a instalat motoarele în cauză pe o serie de modele mai vechi ale seriilor Octavia, Superb, Rapid, Fabia şi Roomster, potrivit publicaţiei „Prague Post“. 

În fine, şi Seat a livrat 700.000 de autoturisme cu motoare măsluite, fabricate între 2009 şi 2014. Compania nu a detaliat modelele, dar „El Pais“ scria că ar fi vorba de Leon, Ibiza şi Alhambra, dar şi Exeo şi Altea, acestea din urmă nemaifiind acum în producţie.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite