Românii şi filantropia. Câţi donează şi către ce se duc banii

Românii şi filantropia. Câţi donează şi către ce se duc banii

Circa şapte din zece români au făcut cel puţin o donaţie în ultimii doi ani, iar majoritatea rezonează în principal cu cauzele locale şi foarte puţin cu cele de peste graniţe, arată rezultatele primului studiu Romanian Individual Philanthropy Monitor.

Ştiri pe aceeaşi temă

Donaţiile românilor se îndreaptă în procent de 86% spre cauzele locale, arată primul val al studiului cantitativ Romanian Individual Philanthropy Monitor 2019, realizat în această primăvară de Exact Business Solutions (eşantion reprezentativ la nivel urban de 1132 respondenţi, educaţie medie şi superioară, utilizatori de internet, 18-60 ani). Un procent de 12% din donaţii vizează deopotrivă cauze interne şi internaţionale, în timp ce doar 2% dintre donaţii reprezintă răspunsul la cauzele internaţionale.

„Din ce în ce mai mulţi români sunt deschişi în a ajuta financiar, 7 din 10 afirmând că au făcut cel puţin o donaţie în ultimele 24 de luni”, declară Julien Zidaru, Managing Partner EXACT Business Solutions. „În 70% dintre cazuri, studiul arată că actul este unul spontan şi doar 10% dintre cei care donează îşi planifică o astfel de acţiune”, adaugă Julien Zidaru.

Sănătatea şi copiii sunt principalele cauze la care românii reacţionează

„Având în vedere atât backgroundul serviciilor medicale din România, cât şi tipologia campaniilor care s-au bucurat de cea mai mare vizibilitate în rândul populaţiei, nu este surprinzătoare empatia publicului cu problemele de sănătate, care pun viaţa în pericol, în special în ceea ce priveşte copiii”, susţine Julien Zidaru.

Din primele 6 cauze în care românii au afirmat că se implică, 4 sunt legate de sănătate, iar următoarele 2 vizează copiii (defavorizaţi sau orfani).

Alina Sîmpetru, co-iniţiator al proiectului: „Acest prim pas dedicat pentru prima oară filantropiei individuale în sine, din perspectiva donatorului şi nu doar ca element de targetare în strategiile specifice de CSR sau fundraising, lansează iniţiativa unei serii de cercetări ce îşi propun pentru prima dată la noi în ţară să studieze în profunzime cine, cui, de ce, cum, în ce condiţii şi în schimbul a ce sunt românii interesaţi să doneze financiar. Studiul cantitativ va fi urmat în perioada următoare de aprofundarea principalelor trenduri, prin studii calitative, dedicate factorilor-cheie în promovarea şi dezvoltarea unei societăţi româneşti conştiente, educate, implicate şi active în rezolvarea propriilor probleme”. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: