De la contactless la Mokka: Cinci metode de plată în trend în comerţul online în 2022

0
Publicat:
Ultima actualizare:
teapaonline adevarul

Una dintre industriile cu cea mai rapidă creştere la nivel global, comerţul online, se menţine pe acelaşi trend ascendent şi în România, ţara noastră situându-se în topul ţărilor din UE cu cea mai mare creştere a vânzărilor electronice.

Cu o valoare de peste 6 miliarde de euro în 2021, potrivit estimărilor Asociaţiei Române a Magazinelor Online, piaţa de e-commerce din România se concentrează pe optimizarea şi diversificarea metodelor de plată, pentru a crea consumatorilor o experienţă de cumpărături cât mai confortabilă şi facilă. Iată 5 metode de plată în trend în comerţul online în 2022.

Cumperi acum, plăteşti mai târziu (Buy Now Pay Later sau BNPL).  Prezent şi în România prin intermediul Mokka, soluţie financiară oferită de compania fintech Revo Technologies, Cumperi acum, plăteşti mai târziu cunoaşte o dezvoltare accelerată la nivel mondial, dar şi în România, unde 55% dintre cumpărători sunt interesaţi să utilizeze această metodă de plată la comercianţii favoriţi (conform unei cercetări de piaţă realizate de iSense Solutions în colaborare cu Mokka). Estimat să ajungă la o valoare globală de 995 miliarde de dolari până în 2026 conform unui raport al Juniper Research, Cumperi acum, plăteşti mai târziu este o modalitate de finanţare instant a achiziţiilor, preferată de clienţi pentru că este rapidă, nebirocratică, fără comisioane ascunse şi prezentă atat in mediul online cat si in magazinele fizice . În plus, este flexibilă şi permite adaptarea numarului de rate, cat si a valorii acestora, la nevoile clienţilor. Soluţia financiară propusă de Mokka aduce avantaje şi retailerilor, atât in mediul online, cat si offline, pentru că: este disponibilă omnichannel, reduce rata de abandon a cosului de cumpărături şi sporeşte valoarea medie a tranzacţiilor.

Plăţi contactless sau online prin intermediul aplicaţiilor. Deşi nu sunt o noutate, plăţile contactless au luat avânt în retail de la debutul pandemiei, iar România a ajuns în top 10 mondial în ce priveşte frecvenţa utilizării acestora, conform unui studiu realizat de Mastercard. Plăţile contactless în retail sau online în comerţul electronic prin intermediul unor aplicaţii precum Google Pay sau Apple Pay reprezintă nivelul următor şi sunt din ce în ce mai utilizate atât în magazinele fizice, cât şi în comerţul online datorită facilităţilor pe care le oferă clienţilor: salvează timp şi efort când se realizează cumpărăturile.

Plăţile cu mobilul. Şi acest tip de plăţi devine din ce în ce mai popular în România, tot mai multe persoane preferând telefonul sau ceasurile inteligente pentru a face plăţi decât metodele clasice. Potrivit specialiştilor în domeniu, pentru Millennials şi mai ales pentru GenZ, generaţia tinerilor în jur de 30 de ani, conceptele de „cash” şi chiar de card bancar din plastic vor fi străine. Metoda favorită de plată pentru acest segment important de cumpărători este deja telefonul mobil, pe care-l folosesc ca să achite de la cumpărăturile de zi cu zi, la vacanţe sau alte bunuri si servicii cu valori mai ridicate.

Plata cu criptomonede. Monedele virtuale au început să fie tot mai prezente în vieţile oamenilor şi mulţi le preferă pentru că au unele avantaje, între care viteza de tranzacţie. Cu un portofel electronic descărcat de pe Google Play sau App Store şi plin de criptomonede se pot face cumpărături de la cele mai mari magazine online din lume, dar şi din România. De altfel, cumpărătorii de la noi din ţară se numără printre primii din Europa de Est care au putut să facă plăţi folosind criptomonede.  

Plăţile biometrice. Metodele de plata cu autorizare biometrica au aparut din nevoia de creştere a securităţii tranzacţiilor şi de amplificare a încrederii clienţilor. Tot mai mulţi operatori din retail folosesc sisteme avansate de autentificare biometrica – amprentă, recunoaştere facială etc. –, introduse pentru prima dată în România încă din2018. Tehnologiile de autentificare biometrica oferă clienţilor o experienţă de utilizare mai confortabilă, mai sigură, dar nu rezolvă o problemă importantă – cea a finanţării coşului de cumpărături.

Prezent pe piaţa din România începând cu anul trecut, serviciul BNPL de la Mokka „a fost bine primit de comercianţii şi clienţii români”, spune Alexandru Balaci, CEO Revo Tehnologies România. „Lucrăm cu comercianţi pe diverse canale - magazine online, aplicaţii mobile şi magazine tradiţionale - pentru a face cumpărăturile şi achiziţiile mai uşoare, oferind opţiuni de plată mai flexibile si o experienta de utilizare superioaraă. De aceea suntem nerăbdători să ne extindem oferta şi să introducem mai multe servicii chiar din luna martie a acestui an”, precizează Alexandru Balaci.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite