Băncile, amendate cu până la 25.000 de lei pentru că nu au respectat drepturile clienţilor

Băncile, amendate cu până la 25.000 de lei pentru că nu au respectat
drepturile clienţilor

Băncile au fost amendate pentru că nu au respectat regulile privind datele cu caracter personal

Mai multe bănci şi instituţii financiare nebancare (IFN) au fost sancţionate de Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) cu amenzi de până la 25.000 de lei, pentru că au raportat date negative la Biroul de Credit fără respectarea drepturilor legale ale clienţilor, a comunicat Autoritatea.

Ştiri pe aceeaşi temă


„În perioada septembrie — octombrie 2016, Autoritatea Naţionala de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal a desfăşurat mai multe investigaţii, din oficiu sau pe baza plângerilor şi sesizărilor primite, în urma cărora a aplicat sancţiuni contravenţionale", scrie în comunicat.

Câteva dintre băncile sancţionate sunt Credit Europe Bank, Bancpost, Garanti Bank şi UniCredit Bank.

La Credit Europe Bank, Autoritatea a constatat că banca a transmis date negative la Biroul de Credit, în cazul mai multor persoane fizice, fără a efectua informarea prealabilă a acestora.

Totodată, aceeaşi bancă, „în cazul mai multor persoane fizice, a transmis de mai multe ori în aceeaşi lună date negative la Biroul de Credit, pentru aceeaşi restanţă fără a se respecta termenul de 30 de zile de la data scadenţei (...) prin încălcarea prevederilor art. 4 alin. (1) lit. a) şi c) din Legea nr. 677/2001", scrie în comunicat.

Pentru aceste fapte s-a aplicat amendă contravenţională în cuantum total de 23.000 lei, anunţă Autoritatea.

Aceleaşi acuzaţii sunt aduse şi Bancpost şi Garanti Bank, instituţii care au fost amendate câte 20.000 de lei fiecare, dar şi UniCredit Bank, sancţionată cu amendă de 9.000 de lei.

Totodată, compania ERB Retail Services IFN a primit o amendă de 7.000 de lei pentru că, în afară de faptul că a transmis date negative la Biroul de Credit fără a informa debitorii în prealabil, nici nu a dat curs cererii mai multor persoane fizice, prin care acestea şi-au exercitat dreptul de intervenţie în sensul de ştergere a datelor negative transmise la Biroul de Credit fără informarea lor prealabilă.

La rândul lor, Essy Asset Management IFN şi Unicredit Consumer Financing IFN au încasat fiecare câte o amendă de 25.000 de lei pentru aceleaşi nereguli constatate ca şi în cazul băncilor menţionate.

Şi Simplu Credit IFN a fost amendată cu 5.000 de lei pentru nereguli similare.

În acelaşi timp, ANSPDCP a sancţionat o serie de companii pentru nerespectarea reglementărilor în privinţa datelor cu caracter personal.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările