Ţi-a întârziat avionul? Cum să obţii despăgubiri de sute de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO KeysFin
FOTO KeysFin

Nu există, probabil, români care să fi zburat cu avionul şi să nu se fi lovit de problema întârzierii curselor. Puţină lume ştie, însă, că pasagerii au drepturi foarte clare stabilite prin legislaţia europeană şi că pot obţine despăgubiri dacă operatorii aerieni nu îşi respectă angajamentele.

Puţini dintre călători ştiu că, din momentul în care au cumpărat biletele de avion, au devenit parte a unui contract cu drepturi foarte clare pe care companiile aeriene trebuie să le respecte, reguli stabilite prin legislaţia europeană.

Potrivit experţilor de la Pasagercudrepturi.ro, o platformă online prin intermediul căreia îşi pot revendica drepturile, există situaţii foarte clare în care companiile aeriene sunt vinovate de cazuri precum întârzieri, anulări sau refuzuri de îmbarcare a pasagerilor, fapte ce conduc la multe ore pierdute în aeroporturi, la decalarea planurilor de vacanţă sau ratarea unor evenimente importante din viata personală sau profesională. 

Dacă vă aflaţi într-o astfel de situaţie, specialiştii vor determina rapid dacă evenimentele neplăcute au fost cauzate de compania aeriană. Apoi, în conformitate cu norme precise din legislaţia europeană (Directiva 261/2004), ei vor asigura întreg procesul de asistenţă juridică pentru despăgubiri ce pot ajunge pana la 600 de euro de persoană, în funcţie de caz.

„La nivel internaţional, în 2014, peste 8 milioane de pasageri au avut dreptul să ceară despăgubiri companiilor aeriene. Dintre aceştia, doar 2% şi-au revendicat acest drept. Este bine de ştiut că timpul nu este pierdut deoarece procesul de despăgubire este retroactiv şi orice situaţie de acest tip petrecută în ultimii 3 ani are potenţial de despăgubire din partea companiilor aeriene”, a declarat Mariana Pavel, specialist comunicare. 

Drepturile pasagerilor, conform Regulamentului European, se aplică pentru toate biletele, indiferent de categorie sau clasa tarifară, cu condiţia ca zborul să fi fost operat de o companie aeriană autorizată la nivel european şi să fi avut plecarea sau sosirea într-un stat membru al Uniunii Europene. 

Potrivit datelor Pasagercudrepturi.ro, în Europa, peste 100.000 de pasageri depun plângeri în fiecare an pentru despăgubiri din partea companiilor aeriene.

„Din păcate, procedura care trebuie urmată de pasager este una deosebit de rigidă. Aici intervin experţii noştri care au experienţă în asistenţă juridică specifică aviaţiei şi turismului şi sunt familiarizati cu procedurile stufoase din domeniu. Ei vor ţine legătura cu compania aeriană, vor informa fiecare pasager despre statusul de rezolvare al litigiului şi vor îndeplini astfel toată logistica de comunicare şi de înfăţisări până la obţinerea efectivă a despăgubirii. Serviciile sunt oferite în schimbul unui procent din despăgubire, reţinut doar atunci când cazul este soluţionat favorabil”, a mai spus Mariana Pavel.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite