Autostrada Transilvania: Contractul pentru lotul Braşov - Făgăraş, semnat după 10 ani de aşteptare

0
0
autostrada-transilvania-tronsonul-brasov-fagaras FOTO Cătălin Drulă

Compania de drumuri a semnat luni contractul pentru studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic de detaliu aferent unui lot de 48 de kilometri din Autostrada Transilvania, a anunţat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, precizând că lotul Braşov - Făgăraş a fost abandonat de 10 ani.

„Contract semnat pentru proiectarea Autostrăzii Făgăraş-Braşov, o investiţie care fusese abandonată de peste 10 ani

În această dimineaţă am luat parte la semnarea contractului dintre Compania de drumuri şi proiectantul care va realiza completarea studiului de fezabilitate şi proiectul tehnic de detaliu. 

Acest segment al autostrăzii A3 Transilvania, lung de 48 de km, a fost scos la licitaţie în această primăvară, după un deceniu în care a zăcut uitat. Este primul contract semnat pe noul caiet de sarcini care are prevederi mult mai echilibrate”, a informat ministrul.

Traseul începe cu un nod rutier care face legătura la Codlea cu autostrada Ploieşti-Braşov şi se încheie în apropiere de Făgăraş, printr-un nod de mare viteză care face conexiunea cu autostrada Sibiu-Făgăraş. În plus, în zona municipiului Braşov, proiectantul va asigura legătura cu autostrada Braşov-Bacău. 

Printre cele mai importante activităţi din cadrul contractului se numără realizarea unor studii şi analize de trafic, geotehnice, arheologice, topografice, hidrologice, hidraulice, de identificare a proprietarilor şi a constrângerilor de pe traseu sau a utilităţilor intersectate. Vor fi obţinute toate avizele, acordurile şi autorizaţiile necesare.

„La fel ca A7 - Autostrada Moldovei, Făgăraş-Braşov va beneficia de o proiectare completă şi complexă, la cheie. Asta înseamnă că la finalizarea acestui contract se va licita direct execuţia lucrărilor (adică utilaje în teren din prima zi)”, încheie ministrul.

18,17 milioane lei fără TVA pentru completarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic 

CNAIR a semnat luni contractul în valoare de 18,17 milioane lei fără TVA pentru completarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic pentru "Autostrada Braşov - Făgăraş”, cu ofertantul declarat câştigător, asocierea Search Corporation - Protelco - Like Consulting – Mega Muhendislik Musavirlik AS (Mega Engineering Consulting Inc.).

”Luni, 23 august 2021, CNAIR a semnat contractul pentru 'Completare Studiu de Fezabilitate şi Proiect Tehnic pentru Autostrada Braşov - Făgăraş', cu ofertantul declarat câştigător, asocierea Search Corporation - Protelco - Like Consulting – Mega Muhendislik Musavirlik AS (Mega Engineering Consulting Inc. Valoarea contractului este de 18.174.952,71 lei fără TVA”, a informat CNAIR.

Sursa de finanţare: Fonduri Europene Nerambursabile.

„Acest sector de autostradă, împreună cu sectorul Sibiu – Făgăraş ce urmează a fi promovat la licitaţie pentru Proiectare şi Execuţie de Lucrări,  va asigura conexiunea Autostrăzilor Ploieşti - Braşov  şi Braşov - Bacău cu autostrada A1, respectiv coridorul IV paneuropean. Asistenţa tehnică a fost şi ea cuprinsă în contract. Noi, CNAIR, am luat deja legătura cu autorităţile publice locale pentru a ne confirma amplasamentul şi investiţiile din zonă pentru a le pune la dispoziţia Prestatorului. De asemenea, vom pune la dispoziţie toate informaţiile pe care le deţinem în acest moment, oferindu-le o documentaţie solidă”, a declarat Mariana Ioniţă, director general CNAIR.

Contractul de servicii este structurat astfel: Etapa I: 25 luni. Studiul de fezabilitate duurează 22 de luni, iar proiectul pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC) şi Asistenţă Tehnică acordată Beneficiarului pentru susţinerea Aplicaţiei de Finanţare: 3 luni; Etapa II: 6 luni, proiectul tehnic: 3 luni, Asistenţă Tehnică acordată Beneficiarului pentru procedura de atribuire a execuţiei lucrărilor: 2 luni, Raport Financiar final: 1 lună; Etapa III: 36 luni, Asistenţă Tehnică acordată Beneficiarului pe durata execuţiei lucrărilor, cu condiţia demarării lucrărilor nu mai târziu de 3 ani de la aprobarea Proiectului Tehnic.

Economie


Ultimele știri
Cele mai citite

Partenerii noștri