Apple lansează noi iPad-uri, mai mari ca până acum și cu preț mai accesibil

0
Publicat:

Apple a prezentat marți un nou model de iPad de consum, mai mare, în cadrul unui eveniment virtual, introducând un cip ușor mai nou în dispozitiv.

foto iPad
Foto: Shutterstock

iPad Air, modelul de preț mediu al companiei din Cupertino, California, va fi acum disponibil cu un ecran mai mare, de 13 inchi, la 800 de dolari, precum și cu un ecran de 11 inchi, care era disponibil anterior la 600 de dolari. Modelele sunt echipate cu cipul M2 de la Apple, care a fost lansat pe piață pentru prima dată în 2022 pe MacBook-urile Apple.

Cel mai recent eveniment de lansare a unui produs al producătorului iPhone are loc în contextul în care producătorul din Silicon Valley se află în urma rivalilor din Big Tech, în timp ce aceștia se întrec în a încorpora inteligența artificială în produsele sale și în toate activitățile lor, pentru a domina această tehnologie emergentă.

Apple introduce adesea noi iPad-uri în luna mai, o perioadă în care clienții din domeniul educației iau decizii de cumpărare pentru următorul an universitar. Însă, în ultimii ani, Apple a început să își transforme modelele cu prețuri mai mari în dispozitive pentru profesioniștii creativi și de afaceri cu modelele iPad Pro.

Aceste tablete, care în prezent sunt echipate cu cipuri proiectate de Apple, care au apărut anterior pe laptopurile MacBook ale companiei, ar putea primi o actualizare cu un procesor complet nou, optimizat pentru activitatea de inteligență artificială. Dar ce funcții de inteligență artificială anume ar putea alimenta noile cipuri ar putea deveni pe deplin clare abia când Apple va organiza luna viitoare conferința anuală a dezvoltatorilor de software.

Deocamdată, multe dintre funcțiile de inteligență artificială - cum ar fi ajutorul pentru a mări imaginea unui utilizator în timpul unui apel video și modificarea ușoară a privirii ochilor acestuia pentru a da impresia că se uită direct în cameră - nu sunt susceptibile să inspire un val de actualizări, potrivit unor analiști.

Este cu adevărat suficient pentru ca oamenii să se uite în ea și să le cumpere? Probabil că nu”, a declarat Mikako Kitagawa, analist la Gartner. „Trebuie să fie un fel de experiență remarcabilă”.

Rivalii de la Apple, Microsoft și Google de la Alphabet, au plonjat cu capul înainte în domeniul inteligenței artificiale, introducând roboți de chat care au ca scop să acționeze ca asistenți virtuali pentru sarcini precum scrierea de e-mailuri sau tatonarea unor linii de cod de calculator.

În timp ce acțiunile acestor companii' au urcat la niveluri record, acțiunile Apple au scăzut cu 6% de la începutul anului până în prezent, în timp ce se luptă cu cererea slabă de iPhone-uri și cu concurența dură din China, iar investitorii așteaptă ca aceasta să arate cum va valorifica tehnologia IA.

Directorul executiv al Apple, Tim Cook, a declarat săptămâna trecută că firma este „foarte încrezătoare în oportunitatea noastră în domeniul inteligenței artificiale generative” și că intenționează să facă mai multe anunțuri în cursul acestui an.

Carolina Milanesi, analist la Creative Strategies, a declarat că iPad-urile modernizate ar putea fi o modalitate prin care Apple ar putea lansa noi cipuri pe piață înainte de conferința sa pentru dezvoltatori de luna viitoare, unde ar putea dezvălui mai multe despre modul în care intenționează să abordeze AI.

Acest lucru ar putea veni sub forma automatizării sarcinilor comune pentru a le face mai rapide sau pentru a permite lui Siri, asistentul vocal al companiei, să pătrundă mai adânc în aplicații pentru a îndeplini sarcini în numele utilizatorului.

Întrebarea cheie cu care se confruntă Apple este cât de mult își poate îmbunătăți funcțiile de inteligență artificială în timp ce procesează majoritatea informațiilor pe dispozitivul însuși, din motive de confidențialitate.

„Spun întotdeauna că AI-ul este la fel de inteligent ca și datele pe care poate pune mâna”, a declarat Milanesi.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite