ANALIZĂ Comerţul online va creşte cu 15%, în 2021. Care sunt explicaţiile specialiştilor

0
0
Foto: Arhiva Adevărul
Foto: Arhiva Adevărul

Comerţul online îşi va continua evoluţia şi va înregistra o creştere de cel puţin 15% în acest an, oferind o perspectivă optimistă pentru magazinele locale, estimează specialiştii VTEX România.

Potrivit sursei citate, ţara noastră traversează o etapă accelerată de digitalizare, cu efecte directe asupra retailului tradiţional care va migra tot mai mult către comerţul online. 

”În acest moment sunt maximum 100 de magazine online pe piaţa locală care primesc peste 1.000 de comenzi pe zi, dar în următorii 3 ani numărul acestora se va tripla.” a declarat Cristi Movilă, Growth Leader Eastern Europe VTEX.

Conform specialistului, vom vedea o accelerare mai mare şi o creştere puternică a investiţiilor în digitalizare, tehnologie şi servicii a jucătorilor consacraţi din domeniu. 

De asemenea, pe termen mediu, reprezentantul VTEX estimează că, piaţa se va „aşeza” şi centra în jurul unor marketplace-uri, tendinţa globală fiind de consolidare a coşului de cumpărături într-un singur loc. 

”Consumatorii vor avea destinaţii preferate de shopping şi vor dori să facă toate achiziţiile dintr-un singur loc,” a precizează Cristi Movilă.

Potrivi specialistului VTEX, mall-urile se vor orienta către strategii şi modele de business omnichannel pentru a susţine comerţul afectat de pandemie şi a asigura supravieţuirea sectorului.

”Dacă înainte de pandemie mulţi retaileri privilegiau propriile canale de vânzare, pentru un control mai bun al experienţei clientului şi al brandului, acum marketplace-urile devin o soluţie foarte bună pentru retailerii medii şi mici. Pe de altă parte, vom asista şi la emergenţa unor marketplace-uri noi, susţinute de retailerii mari, care trec în etapa superioară de dezvoltare şi doresc să le ofere clienţilor acces la o gamă bogată de produse.”, arată datele analizei VTEX.

În 2021, datele PayU indică o creştere a adopţiei plăţii cu cardul: introducerea măsurilor suplimentare de securitate conform directivei PSD2, alături de alte soluţii precum opţiunea de retur a banilor „instant money back” în 30 de minute de la momentul confirmării returului sau opţiunea de plată în siguranţă cu un singur click au crescut încrederea în această metodă sigură de plată.

Elena Gheorghe, Country Manager PayU Romania: ”Rata de penetrare a plăţii online a crescut cu 50% atingând 36% în 2020, cu un maxim raportat de unii comercianţi de peste 50%. Pentru anul 2021 estimăm o pondere de 39%. Acum, oamenii petrec mult timp online, iar cumpărăturile online sunt mai la îndemână. Unii utilizatori s-au mutat din oraşele aglomerate către zonele rurale, astfel că ne aşteptăm să vedem o creştere a plăţilor cu cardul inclusiv în zona rurală.”

Analiza Vtex arată că, pe zona digitalizării, companiile vor investi în integrarea unor soluţii de management al operaţiunilor dotate cu Inteligenţă Artificială (AI), care permită optimizarea costurilor şi a eforturilor logistice. 

De asemenea, reţelele sociale vor juca un rol important în dezvoltarea afacerilor din online. Specialiştii din domeniu apreciază că această metodă de shopping va fi mai valoroasă în special pentru produsele care sunt extrem de nişate.

Totodată, specialiştii VTEX  estimează că, segmentele home & deco, pharma şi fashion vor fi vedetele anului 2021, iar comercianţii se vor asocia în platforme de comerţ colaborativ, în aşa fel încât să acopere o gamă mai mare de nevoi şi servicii.

Mai multe - Economie

Ultimele știri

adevarul de weekend jpeg anunt adevarul jpeg

Cele mai citite