Amendă majoră pentru Euroins. Compania a amăgit clienţi că nu se pot adresa oricărui service
0Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a amendat compania de asigurări Euroins pentru o serie de nereguli, printre care şi faptul că nu preciza în procesele verbale de constatare a daunei că păgubiţii se pot adresa oricărui service.
Consiliul ASF a decis miercuri sancţionarea Euroins România Asigurare-Reasigurare SA cu amendă în sumă de 100.000 lei pentru nerespectarea prevederilor legale stipulate în Legea 132/2017 şi Norma 20/2017.
Aceste prevederi se referă la : înregistrarea cererii de despăgubire depusă la dosar; răspunsul privind solicitarea de despăgubire şi formularea ofertei; utilizarea Procesului verbal de constatare care nu conţine menţiunea conform căreia persoana prejudiciată are dreptul să se poată adresa oricărei unităţi reparatoare auto, fără nicio restricţie sau constrângere din partea asigurătorului RCA; utilizarea unor surse de referinţă neprevăzute în legislaţia din domeniul asigurărilor; termenul de încheiere a procesului verbal suplimentar de constatare.
De asemenea, Consiliul ASF a decis ca societatea să prezinte, în termen de 30 de zile de la data primirii deciziei, un plan de măsuri pentru remedierea deficienţelor constatate. Societatea are dreptul de a contesta sancţiunea în termen de 30 de zile de la comunicarea hotărârii Consiliului ASF.
Peste 2 milioane de clienţi sunt asiguraţi RCA la Euroins, iar firma controlează circa 30% din primele brute subscrise pe această piaţă.
Recent, Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), a acuzat Euroins că refuză să facă constatările în termenul şi cu respectarea dispoziţiilor legale, întârziind astfel efectuarea reparaţiilor, maşinile fiind astfel blocate în service pe termen exagerat de lung.