România va exporta de Crăciun aproximativ 2 milioane de cozonaci, în valoare de peste 8 milioane de euro

România va exporta de Crăciun aproximativ 2 milioane de cozonaci, în valoare de peste 8 milioane de euro

Peste 8 milioane de cozonaci se vor vinde de Crăciun în ţară, iar alte 2 milioane urmează fie exportaţi

România va exporta aproximativ două milioane de cozonaci în perioada Crăciunului, în ţări precum Spania, Italia sau SUA, iar valoarea încasărilor este estimată la circa opt milioane de euro, a declarat Aurel Popescu, preşedintele asociaţiei din domeniul panificaţiei Rompan.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Cozonacul românesc este privit în lume precum Dacia. Este ieftin şi bun“, a spus Popescu, potrivit Mediafax.
 
El a afirmat că preţul mediu de export al unui cozonac este de patru euro. Reprezentantul patronatului din panificaţie estimează că firmele româneşti vor exporta în perioada Crăciunului de aproximativ opt milioane de euro.
 
„Exportăm în ţări cu comunităţi de români, precum Spania sau Italia, dar şi în state precum SUA, Canada, Germania sau Belgia. Au început să meargă foarte bine şi exporturile în Republica Moldova“, a adăugat Popescu.
 
Pe de altă parte, şi piaţa internă va absorbi în perioada Crăciunului aproape opt milioane de cozonaci. În mod obişnuit, într-o lună se produc în România cam 800.000 de cozonaci.
 
De Paşte, în schimb, vânzările se apropie de opt milioane, deci la nivelul unui an vânzările vor depăşi 24 de milioane de bucăţi, respectiv puţin mai mult de un cozonac de persoană pe an.

Mai puteţi citi: 

Goana după „pomul perfect“: pulsul pieţelor de brazi din Capitală. Bucureştenii au de unde alege pentru a-şi cumpăra pomul de Crăciun: pieţele şi hipermarketurile din Capitală oferă o varietate mare de brazi, de toate mărimile şi pe toate gusturile, iar preţurile medii variază între 80 şi 200 de lei.

Unde poţi împinge coşul aşteptând să vină Moşul. Ce program au hipermarketurile şi supermarketurile de Sărbători. Indiferent de bugetul de care dispun, românii iau cu asalt în fiecare an magazinele în perioada Sărbătorilor de iarnă. Astfel că hipermarketurile şi supermarketurile şi-au adaptat programul pentru „marea invazie“.
 
Hipermarketurile şi supermarketurile se mută pe internet: comanzi produsele pe site, iar coşul de cumpărături îţi este livrat la domiciu sau îl ridici din magazin. Marii retaleri din România şi-au lansat site-uri specializate pe care românii îşi pot comanda produsele dorite, iar coşul de cumpărături este livrat la domiciliu sau poate fi ridicat din magazin.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: