Într-o propoziţie: de la director comercial, la antreprenor independent şi până la freelance designer de top.

Nu demult, cariera sa a fost marcată de o întâmplare foarte interesantă.

 

Şi anume, CostinLogopus este autorul designului care a câştigat concursul pentru noul logotip al companiei LINK group - una dintre companiile internaţionale de top care oferă cursuri profesionale şi certificări internaţionale în domeniul tehnologiei informaţiei şi al afacerilor moderne din această regiune.

Însă, adevărata surpriză a fost atunci când fondatorii acestei companii au aflat că în spatele soluţiei câştigătoare se află unul dintre foştii cursanţi LINK Academy, instituţie educaţională fondată de compania LINK group.

„Oamenii care au ales cea mai bună soluţie de design nici nu bănuiau că printre cele 190 de soluţii propuse, se află tocmai lucrarea cursantului nostru. Chiar este o întâmplare minunată, motiv pentru care suntem şi mai fericiţi că am ales această soluţie de design de top”, declară cei din cadrul companiei.

L-am contactat pe designer şi l-am rugat să ne spună povestea lui - de ce a ales să se înscrie la LINK Academy, cum a decurs cariera sa după aceea şi dacă ne poate spune mai multe lucruri despre soluţia câştigătoare.

Pentru toate „de vină” este criza economică globală

După finalizarea studiilor la Universitatea Hyperion, CostinLogopus a lucrat câţiva ani ca director comercial într-o firmă IT de succes.

Deşi avea o poziţie bună şi un job stabil, a fost atras de antreprenoriat şi a pornit în aventura afacerilor personale. Împreună cu câţiva prieteni şi-a înfiinţat o companie privată care nu avea nicio legătură cu IT-ul. Câţiva ani, firma a mers bine, însă, criza economică din 2009 a avut un efect puternic asupra afacerii şi lucrurile au început să meargă din ce în ce mai rău, astfel că prin 2012, punerea ei pe stand-by devenea o opţiune tot mai clară.

A sosit momentul pentru un nou început.   

Un nou început la LINK Academy

CostinLogopus a trebuit să caute o soluţie ca să iasă din situaţia economică deficitară.

Uneori, răspunsurile pe care le căutăm sunt chiar în faţa noastră, iar în cazul acestui designer se aflau în experienţa sa - el a decis să se întoarcă la vechea sa pasiune şi la un domeniu de perspectivă - IT-ul. Tocmai atunci a văzut că LINK Academy face înscrieri pentru o nouă generaţie.

Graţie naturii sale creative şi curajoase, spiritului dinamic mereu în căutare de ceva nou, Constantin a ales departamentul Design&Multimedia:

„Am vrut ceva care să-mi permită să-mi exprim creativitatea în mass-media modernă şi să-mi asigure câştiguri bune în viitor. Departamentul Design&Multimedia părea a fi cel mai bun lucru pentru mine. Am decis să îmi încerc talentul în acest domeniu, m-am înscris la LINK Academy şi s-a dovedit a fi o alegere bună”.

În scurt timp a văzut că LINK Academy este alegerea perfectă. Cursurile l-au ajutat să asimileze rapid principiile de bază legate de design şi abilităţi tehnice. Simultan, a avut posibilitatea de a învăţa cele mai moderne software-uri pentru design. Astfel, a îndeplinit două condiţii necesare unui designer de succes - cunoaşterea la nivel înalt a laturii tehnice a lucrului şi cele mai noi standarde ale programelor pentru design.

Însă, un lucru l-a ajutat în mod special pe Constantin să-şi elibereze creativitatea şi să devină ulterior un designer extrem de căutat: lucrul cu profesori dedicaţi care au fost în permanenţă la dispoziţia cursanţilor, pregătiţi să-i ajute cu sfaturi şi experienţă:

„Toţi profesorii au fost dedicaţi şi deschişi. La toate întrebările şi nelămuririle mele au avut întotdeauna răspunsul potrivit şi un sfat valoros. Cunoştinţele lor, experienţa lor practică bogată şi tactul pedagogic - ne-au oferit posibilitatea de a învăţa direct de la cei mai buni şi mai de succes din domeniu. Iar acesta este unul dintre cele mai mari privilegii pe care şi le poate dori un designer”.

Primii paşi în freelance

După absolvirea LINK Academy, CostinLogopus a avut la dispoziţie un spectru larg de posibilităţi: a putut să lucreze în diferite firme din ţară şi străinătate, să-şi înfiinţeze propria companie sau să devină freelancer. Cariera de freelancer a corespuns cel mai bine ambiţiilor şi înclinaţiilor sale:

„După experienţa de director şi antreprenor, posibilitatea de a-mi face munca de acasă sau de oriunde şi de a-mi alege singur proiectele la care să lucrez, mi s-a părut cea mai atractivă. Mi-a oferit independenţa şi flexibilitatea pe care nu le-am avut până acum în carieră.”

Constantin şi-a deschis un profil pe cunoscutul site 99designs. Cu entuziasm şi dedicare, a pornit în căutarea clienţilor. Datorită cunoştinţelor şi abilităţilor dobândite la LINK Academy, Constantin nu s-a îndoit de sine şi a avut încredere în propriul succes.

Iar succesul nu a întârziat să apară.

Conceptul de studiu pe viaţă l-a ajutat să aibă succes

Constantin afirmă că un lucru învăţat în timpul şcolarizării i-a asigurat în mod special succesul în lumea designului:

„Cariera de freelancer nu este simplă dar vine cu numeroase beneficii. Desigur, ca să fiţi cel mai bun designer, trebuie să investiţi efort şi muncă, dar şi să vă perfecţionaţi şi să dobândiţi cunoştinţe noi în permanenţă ca să fiţi mereu la curent cu cele mai noi tendinţe. Din fericire, conceptul de studiu pe viaţă care stă la baza educaţiei în cadrul LINK Academy mi-a oferit toate resursele necesare pentru aşa ceva. Datorită acestei filosofii, perfecţionarea mea a continuat şi după finalizarea şcolarizării. Primele rezultate au venit rapid, iar după o perioadă de timp, am început să câştig concursuri şi să am mulţi clienţi care au revenit. Astăzi sunt top level designer pe această platformă şi chiar am mult de lucru.”

 

CostinLogopus a avut parte de mare succes şi astăzi este considerat unul dintre cei mai căutaţi şi mai buni designeri de pe 99designs.

Însă, întâmplarea care a avut loc în urmă cu câteva săptămâni i-a oferit o satisfacţie specială acestui artist.

Reîntâlnirea cu compania LINK group şi LINK Academy

Câştigarea concursurilor nu este o noutate pentru acest freelancer român. În cariera sa de până acum a câştigat peste 140 din competiţiile la care a participat şi a fost finalist în alte 300. Însă, de data aceasta nu a câştigat doar concursul la care au participat 190 de concurenţi şi premiul cel mare, ci şi recunoaştere din partea instituţiei în care a făcut primii paşi spre design.

Ce s-a întâmplat de fapt?

„În urmă cu câteva săptămâni m-am uitat peste concursurile deschise la 99designs şi am dat peste concursul iniţiat de compania LINK group, la care pot participa doar designerii de top. Am decis imediat să mă înscriu. Aceasta a fost o ocazie de a mă revanşa faţă de instituţia unde am dobândit cunoştinţele şi abilităţile necesare pentru a deveni ceea ce sunt astăzi pe plan profesional. Dar mi s-a părut interesantă şi posibilitatea ca foştii mei profesori să-mi evalueze lucrarea fără să ştie că se uită, de fapt, la designul fostului lor cursant.”

Şi într-adevăr, cei care au ales cel mai bun design nu aveau de unde să ştie că printre cele 190 de lucrări trimise, una aparţine fostului lor cursant.

Ce a scos în evidenţă această soluţie de design?

„Am vrut ca logoul să fie unul minimalist şi în acelaşi timp să reprezinte compania LINK group. Cu alte cuvinte, să rezoneze cu valorile sale”, îşi explică opera de artă CostinLogopus. „În timpul petrecut la LINK Academy m-am familiarizat cu valorile acestei companii: educaţie pentru toţi, profesori dedicaţi, tehnologie modernă, cunoştinţe noi şi actuale, practică bogată, suport la angajare. M-am gândit ce ar putea să reprezinte cel mai bine LINK group şi să facă parte din noul logotip. Însă, personal, valoarea cea mai profundă a acestei instituţii educaţionale cred că este - modelul studiului pe viaţă. Acesta s-a dovedit foarte important pentru cariera mea şi este ceva în care cred.”

Noul logo LINK group - autor CostinLogopus

 

Această valoare fundamentală transmite cel mai bine misiunea şi viziunea acestei instituţii şi se potriveşte perfect în noul logo.

Dar cum arată de fapt logoul:

„La prima vedere, designul meu arată ca o literă L abstractă. Însă, este ceva mai mult decât atât. Logoul meu reprezintă simbolic modelul studiului pe viaţă prin intermediul a doi vectori (orizontal şi vertical) care ies din litera L şi care reprezintă perfecţionarea personală.”

În literatura de specialitate, studiul pe viaţă se defineşte ca dezvoltarea personală pe verticală şi pe orizontală. Tocmai de aceea a ales vectorii orizontal şi vertical care ies în mod normal din litera L şi simbolizează avansarea şi perfecţionarea permanente. Aşa cum modelul studiului pe viaţă şi progresul personal permanent sunt incluse în baza procesului de predare.

„Am fost sigur că am ales conceptul potrivit pentru noul logo deoarece după părerea mea, LINK group reprezintă cel mai bine modelul studiului pe viaţă. Rezultatele concursului au confirmat că am făcut alegerea bună. Mă bucură mult că am primit într-un fel recunoaşterea instituţiei de unde am pornit şi că i-am oferit un logo pe măsură”.

O mare plăcere şi pentru LINK group

Acum LINK group are un logo nou, modern şi expresiv. Însă, pe lângă aceasta, motivul principal al satisfacţiei este că autorul designului respectiv este un fost cursant LINK Academy, care a câştigat un concurs anonim la care au participat doar designeri de top.

„Este confirmarea muncii noastre, dar şi dovada că participanţii noştri înţeleg cele mai profunde valori ale acestei instituţii şi că obţin succese profesionale după finalizarea şcolarizării”, declară compania LINK group.