Iulian Stanciu, omul cu Vinerea Neagră, pariază pe biciclete şi preia controlul Pegas. Care este povestea de peste 40 de ani a „calului înaripat“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Omul de afaceri Iulian Stanciu vrea să deschidă o fabrică şi să ajungă în cinci ani la o producţie de 100.000 de biciclete pe an
Omul de afaceri Iulian Stanciu vrea să deschidă o fabrică şi să ajungă în cinci ani la o producţie de 100.000 de biciclete pe an

Iulian Stanciu, CEO al grupului eMAG şi cel care a adus Black Friday în România, a preluat controlul producătorul de biciclete Atelierele Pegas prin intermediul distribuitorului IT NOD. Stanciu, unui dintre cei mai apreciaţi manageri din România, vrea să pedaleze pe „calul înaripat“ cât mai departe: în trei ani să crească de zece ori producţia şi să deschidă o fabrică unde să ajungă la cel puţin 100.000 de biciclete pe an în cinci ani.

Atelierele Pegas, companie înfiinţată de antreprenorii Andrei Botescu şi Alexandru Manda după preluarea mărcii în 2012, produce în prezent 2.500 de biciclete pe an, iar în urmatorii trei ani ţinteşte o creştere de zece ori a volumului de biciclete, până la 25.000 de bucăţi şi o cifră de afaceri de cinci milioane de euro, se arată într-un comunicat al Network One Distribution (NOD).

„Împreună cu NOD vom extinde atât gama de biciclete pentru toate palierele de vârstă şi categoriile de produse, cât şi prezenţa brandului la nivel naţional şi internaţional, aşa cum ne-am dorit. Ţelul meu pe următorii cinci ani este să dezvoltăm o facilitate de producţie integrată în ţara noastră cu ajutorul căreia sa putem produce cel puţin 100.000 de biciclete pe an“, a declarat Andrei Botescu (foto), director general şi fondator Atelierele Pegas.

andrei botescu pegas foto mediafax

Până în prezent, Pegas a livrat peste 5.000 de biciclete din noile colecţii clienţilor din ţară, dar şi în alte state din Europa. Totodată, Network One Distribution a anunţat consolidarea brandurilor proprii într-o divizie nouă. Astfel, noua divizie NOD are ca obiective strategice dezvoltarea de branduri proprii, consolidarea şi internaţionalizarea lor, precum şi furnizarea serviciilor de outsourcing în dezvoltarea de produs pentru alţi producători.

Bicicletele Pegas, unul dintre cele mai cu­noscute branduri locale cu istorie, sunt de mai puţin de un an chiriaşul magazinului online eMAG, cel mai important retailer online din România. Andrei Botescu, principalul acţionar şi directorul general al companiei care produce bicicletele Pegas, spunea încă din luna mai că vrea ca numărul de biciclete vândute să ajungă în doi ani la 10.000 faţă de 3.500 în 2015, datorită parteneriatelor cu eMAG şi cu magazinele specializate. Producţia a crescut constant odată cu cererea, anul trecut fiind de circa 1.500 de vehicule pe două roţi.

„Suntem prezenţi în mai multe magazine specializate de mici dimensiuni. Am fost listaţi şi în Carrefour şi în Praktiker, dar pe viitor vrem să ne con­cen­trăm atenţia pe retailerii mici, care au perso­nal specializat şi care oferă consi­liere. Mai mult, vom pune accentul pe vânzările online, unde noi suntem cei care vindem şi care consiliem clientul. În cazul eMag, spre exemplu, noi vindem, ei doar procesează comanda“, declara Botescu în luna mai a acestui an, potrivit zf.ro. 

În prezent, NOD are în portofoliu opt branduri proprii: Cooking by Heinner şi Vanora Home (menaj), Ugrow (puericultură), Momki (jucării), Serioux (IT), Heinner (electrocasnice si unelte) şi Horizon (TV si Monitoare) şi cel mai recent, Pegas (biciclete şi accesorii).

Prin noul parteneriat, NOD devine acţionarul majoritar la Atelierele Pegas, cu 51,67% din titluri. Andrei Botescu, fondatorul Atelierelor Pegas, deţine un pachet de 31,67% din acţiuni şi rîmâne director general. Restul de 16,66% dintre acţiuni sunt deţinute de Ciprian Frunzeanu (5%), Andrei Marius Alin (5%), Adrian Teaşă (3,33%) şi Alexandru Manda (3,33%).

Network One Distribution, companie deţinută integral de Iulian Stanciu, este liderul pieţei de distribuţie electro-IT din România. În prezent, compania desfăşoară operaţiuni pe pieţele din Europa de Est, are o reţea de peste 3.000 de clienţi, fiind un furnizor important al reţelelor de retail locale.

Povestea „calului înaripar“ pe două roţi

Pegas vechi

Pegas, bicicleta care a înseninat copilăria multora dintre noi, a fost produsă în România, la Uzina Mecanică Tohan, începând cu 1972, atunci când a ieşit pe piaţa primul model pentru adulţi. După trei ani, în 1975, au fost produse şi primele biciclete Pegas pentru copiii sub 10 ani şi primele biciclete de cameră. Ulterior, în anii ’80, seria Pegas se diversifică, apar bicicletele cu mai multe viteze, printre care Pegas 1027 Campion având cinci viteze. În anii ‘90 este produsă bicicleta de munte şi cea pentru cros, cea de munte având 18 viteze şi frâne Cantilever. Tot atunci, bicicleta de cameră este dotată cu bord electronic.

„Calul înaripat“ este readus la viaţă în 2012, când antreprenorii Andrei Botescu şi Alexandru Manda cumpără marca Pegas şi înfiinţează la Bucureşti Atelierele Pegas în care se reia producţia de biciclete.

„Proiectul Pegas s-a născut din pasiune pentru biciclete, pentru identitate urbană şi din dorinţa de reeditare a unor amintiri frumoase din copilărie. În acest sens am constituit Atelierele Pegas, mai mult ca un proiect social decât unul comercial, ca o invitaţie adresată tuturor celor care mai nutresc ceva sentimente pozitive faţă de România. Respectiv, trecutul, prezentul şi viitorul ei, de a regenera o identitate naţională urbană pe care am pierdut-o datorită orientării exclusive către brandurile şi valorile dezvoltate în alte ţări, declarau fondatorii Atelierele Pegas, într-un interviu acordat în 2012 pentru metropotam.ro.

Sigla mărcii, calul înaripat Pegas, este împrumutată din mitologia greacă ca „simbol al inspiraţiei poetice“. Unul dintre sloganurile fabricii Tohan este luat dintr-o scrisoare a scriitorului francez Gustave Flaubert: „Pegas mai des merge decât galopează: tot talentul este să ştii să-l struneşti ca să meargă cu viteza dorită“. Curajul, iuţeala şi spiritul aventuros sunt câteva trăsături definitorii de-ale Pegasului mitologic, împrumutate de producătorul de biciclete româneşti.

Cine este Iulian Stanciu, unul dintre cei mai apreciaţi manageri din România 

Cine este Iulian Stanciu? Este omul care a adus Black Friday în România, conduce cel mai mare magazin online al ţării şi vrea să-l facă un fel de Amazon al Europei de centru-Est. Dincolo de toate astea, rămâne un om pasionat de tehnologie, de comerţ şi care apreciază viteza la care curge viaţa în afaceri. De numele lui Iulian Stanciu nu sunt legate doar afaceri din domeniul IT, el investind în cea mai mare berărie din sud-estul Europei.

Începutul în afaceri

Iulian Stanciu eMAG FOTO David Muntean

„Am început la sfârşitul anilor '90 în domeniul calculatoarelor, dar primele mele tentative de a vinde ceva, de a face comerţ sau de a produce ceva au fost undeva pe la 13 ani. În '89-'90, erau calculatoarele Spectru, apoi erau HC90 şi nu prea se găseau jocuri. Şi eu făceam nişte joculeţe de-astea simple. Atunci, memoria calculatorului era de 64 kilobiţi, apoi au apărut cu 128K. Iar primii 16K erau pentru memoria video. Eu luam toată memoria video, o încărcam într-un editor şi puneam numărul de telefon pe ea, desigur, era al părinţilor de acasă, dar aşa aşteptam să mă sune oamenii care copiau jocurile“, afirma Iulian Stanciu (foto)într-un interviu acordat „Adevărul” în decembrie 2013

Ulterior, Iulian Stanciu a avut afaceri tot în domeniul calculatoarelor, afacerile sale cunoscând şi puncte de cotitură. Totuşi, antreprenorul a reuşit să treacă peste obstacole. 

Membru fondator al Asesoft Distribution

Iulian Stanciu a creat compania Asesoft pe când era student în anul IV la Facultatea de Cibernetică, de la Academia de Studii Economice din Bucureşti, fiind partener pentru mult timp cu Sebastian Ghiţă. Vindea calculatoare într-un apartament de 40 de metri pătraţi de pe bulevardul Magheru, din Capitală. Un singur lucru regretă: că a trebuit să înveţe ce înseamnă cu adevărat o afacere pe cont propriu şi nu de pe băncile facultăţii. Dezamăgit de sistemul românesc de învăţământ a renunţat la studii în anul patru şi a făcut un pas către businessul de distribuţie. Cât despre primii bani pe care i-a făcut cu Asesoft, milionarul spune, într-un interviu pentru Incont: „E greu de spus ce profit am făcut atunci. Aveam 22 de ani, nu puneam bani deoparte. Investeam banii în McDonald`s, în Club A. Dar lucrurile au început uşor-uşor să se aşeze şi am început să învăţ ce înseamnă business.”

În 2012, Iulian Stanciu a preluat integral compania Asesoft şi a transformat-o în NOD. 

Primul milion de euro l-a făcut în jurul vârstei de 28 de ani. Susţine însă că toţi banii pe care i-a produs i-a investit în companiile sale. 

 Activitate în compania eMAG

La sfârşitul anilor 2000, Iulian Stanciu a ajuns la cârma eMAG, odată cu preluarea pachetului majoritar de acţiuni de către Asesoft Distribution. Stanciu a devenit director general.  În luna iulie 2012, fondul de investiţii Sud African Naspers, cu afaceri anuale la nivel global de peste 5 miliarde de dolari în media, comerţ electronic şi internet, achiziţionează 70% din acţiunile eMag, iar Iulian Stanciu ramâne în continuare managerul general al companiei.

În iunie 2014, ultimul dintre fondatorii companiei, Radu Apostolescu, a renunţat la acţiunile deţinute, respectiv 8,4% din acţiunile eMAG, acestea fiind preluate de către Iulian Stanciu şi de grupul Naspers. Astfel Iulian Stanciu deţine 25,8% din eMAG, iar grupul Naspers 74,2%. 

Cel mai admirat CEO în 2014

În anul 2014, Iulian Stanciu a fost desemnat de Business Magazin cel mai admirat CEO. Era pentru prima dată când în clasamentul celor mai admiraţi manageri se află în un antreprenor

Afaceri cu bere - Berăria H

Iulian Stanciu este şi unul dintre cei trei acţionari ai berăriei H din Bucureşti, alături de Vlad Dumitru şi Maria Ioana Iancu. Investiţia a fost de 3 milioane de euro, iar berăria se adresează în principal persoanelor cu venituri mici şi medii, cea mai ieftină bere fiind 6-7 lei. Berăria este situată în pavilionul H din Herăstrău. Potrivit datelor de la Registrul Comerţului acţionarii societăţii Berăria H sunt: Vlad Dumitru - 50%, Iulian Stanciu - 25% şi Maria Ioana Iancu - 25%.

 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite