Cum vrea un gigant de 170 de miliarde de dolari să creeze un model de capitalism cu faţă umană

Cum vrea un gigant de 170 de miliarde de dolari să creeze un model de capitalism cu faţă umană

În mandatul actualului CEO, Unilever, gigantul de 170 de miliarde de dolari, care a reuşit ca nimeni altcineva să modeleze obiceiurile de consum ale întregii planete, caută să articuleze un model nou de capitalism cu faţă umană care să poată fi aplicat economiei globale.

O dimineaţă umedă şi caldă de mai. La o şcoală în aer liber din Phuoc Thanh, un orăşel din sudul Vietnamului, Unilever, gigantul pieţei produselor de consum, testează o strategie prin care să poată vinde mai mult săpun: dansul spălatului pe mâini. La joc participă aproape 200 de copii cu vârste între 8 şi 10 ani, care ştiu deja mişcările pe dinafară. Coregrafia pusă la punct de specialiştii comportamentali ai Unilever reuşeşte să fie simpatică şi corporatistă în acelaşi timp. La plecarea de la şcoală, elevii sunt încurajaţi să ia acasă, gratis, săpun Lifebuoy şi pastă de dinţi P/S marca Unilever.
 
Sunt puţine companii care pot spune că au reuşit să modeleze obiceiurile de consum ale consumatorilor într-un mod atât de solid cum a făcut-o Unilever. Fondatorii conglomeratului anglo-olandez, acum aproape două secole, sunt cei care au popularizat săpunul solid în forma pe care o ştim azi. Unilever a lansat mazărea congelată, batoanele de peşte congelat şi margarina ca produs comercial. Prima reclamă la un post britanic de televiziune a fost la pasta de dinţi Unilever. În prezent, compania produce maioneza Hellmann, îngheţata Ben & Jerry, deodorantul Axe şi săpunul Dove, ca să numim doar câteva branduri dintre sutele de produse folosite zilnic de peste 2,5 miliarde de oameni din toată lumea. Practic, oricine citeşte acest articol are cel puţin cinci-şase produse Unilever acasă.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: