Antreprenori self-made: ei sunt românii care le-au încurcat afacerile marilor retaileri din piaţa de bricolaj

Antreprenori self-made: ei sunt românii care le-au încurcat afacerile marilor retaileri din piaţa de bricolaj

Originari din Suceava, Dragoş (foto) şi Adrian Pavăl au pornit afacerea de la zero, în 1992 FOTO: Mediafax

Sunt antreprenori români, au o avere cumulată ce depăşeşte 550 de milioane de euro şi fac legea pe segmentul reţelelor de bricolaj şi distribuţie de materiale de construcţii, acolo unde giganţi internaţionali în domeniu au dat greş, scrie Adevărul Financiar.

Dragoş Pavăl, Cezar Ropotan şi Ioan Ciolan sunt exemple din piaţa de retail care nu doar că au rezistat crizei şi au reuşit să-şi consolideze afacerile, dar au şi creat panică printre multinaţionalele din domeniu intrate pe piaţa românească, potrivit sursei citate.
 

Ce nu au înţeles multinaţionalele

 
Pe o piaţă estimată la 2,2 miliarde de euro, Pavăl, Ropotan şi Ciolan au reuşit să ia faţa marilor retaileri din domeniul materialelor de construcţii şi bricolajului. 
 
Dedeman, Arabesque şi Ambient au înregistrat profituri frumuşele în ultimii doi ani. Şi asta pe o piaţă care nu a fost ocolită de unda de şoc a crizei – pentru a se salva, grupul german Praktiker a fost nevoit să vândă operaţiunile din România, afacerea fiind preluată de omul de afaceri turc Omer Susli; la rândul lor, cele 15 magazine din reţeaua Bricostore a francezilor de la Group Bresson au fost preluate de grupul britanic Kingfisher, care a început să opereze sub denumirea de Brico Depot.
 
Şi tot 2014 a mai marcat şi ieşirea de pe piaţă românească a nemţilor de la Obi.
 
Citiţi mai departe pe www.adevarulfinanciar.ro.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările