ANALIZĂ Transportul fluvial de mărfuri are cea mai mare creştere la nivel european în 2017

0
Publicat:
Ultima actualizare:
transport fluvial si feroviar_ap

Transportul fluvial pare să progreseze faţă de anul trecut, 42% în 2017 faţă de 14% în 2016, arată un nou studiu derulat în rândul încărcătorilor industriali, transportatorilor şi distribuitorilor de mărfuri din 5 ţări europene.

 Alături de acesta, se observă o creştere şi la transportul maritim pe distanţe scurte de la 12% în 2016 la 35% în 2017.

La nivelul Uniunii Europene, Comisia Europeană îşi propune o creştere cu 50% a transferului modal către cel feroviar şi pe apă până în 2050. Despre situaţia din cele 28 de state europene vorbeşte cel mai recent raport Eurostat, Indicatori pentru Energie, Transport şi Mediul Înconjurător din 2016, care oferă o evoluţie a principalelor mijloace de transport în perioada 2009–2014. Conform raportului, în 2014 procentele erau: rutier (74.9%), feroviar (18.4%) şi pe apă în interiorul continentului (6.7%)

Analiza Barometrului de Percepţie             

Se pare că în ciuda planurilor Comisiei Europene de a încuraja transportul de mărfuri pe calea ferată şi pe apă, analiza Ensight Management Consulting asupra studiului Barometru asupra percepţiei de schimbare pentru transportul feroviar”, evidenţiază o creştere a utilizării transportului rutier în rândul marilor transportatori europeni, un procent de 85%, cu 10 puncte procentuale mai mult faţă de 2016. Barometrul a fost derulat în ianuarie-februarie 2017 de către partenerul Ensight Management Consulting, Eurogroup Consulting.

Motivul pentru care transportul rutier are o creştere a utilizării în rândul marilor transportatori europeni se datorează faptului că primesc servicii de calitate, superioare celorlalte mijloace de transport. Acest motiv este relevat de acelaşi barometru. Toţi utilizatorii sunt foarte mulţumiţi sau mulţumiţi, 60% dintre utilizatori au un nivel de satisfacţie în creştere şi peste 38% consideră că s-a îmbunătăţit calitatea serviciilor.

Transportul feroviar convenţional şi transportul combinat feroviar/rutier sunt la niveluri identice cu cele din ​​ediţiile anterioare. 

Conform studiului, stimulentele financiare şi creşterea preţurilor la energie încurajează transferul modal către calea ferată. În legătură cu transferul modal, 73% dintre respondenţi aleg prioritar transportul combinat şi doar 27% dintre ei reţeaua feroviară convenţională. Este un transfer de 10 puncte de la transportul feroviar convenţional pentru transportul combinat, faţă de 2016. Respondenţii studiului evidenţiază flexibilitatea şi costurile serviciilor de transport combinat, care sunt considerate atractive.

Perspectivele pentru transportul feroviar par să fi revenit la nivelul scăzut din 2015. Respondenţii sunt destul de pesimişti cu privire la perspectivele de dezvoltare a transportului feroviar de marfă. Acestea sunt în stagnare pentru 50% dintre respondenţi şi în scădere pentru 23% dintre ei. Doar sectoarele agregatelor şi a materialelor de construcţie au înregistrat o creştere.

Aşteptările transportatorilor feroviari pentru acest an sunt: scăderea costurilor - poziţia 1, locul 2 – respectarea termenelor limită şi locul 3 - flexibilitatea.

Majoritatea organizaţiilor care au răspuns au constatat că pentru transportul feroviar nu s-au implementat tehnologii digitale. Doar pentru 14% dintre respondenţi li s-au oferit servicii inovatoare. Serviciile inovatoare aşteptate de către respondenţi în această industrie sunt: urmărirea în timp real a vagoanelor şi a mărfurilor, instrumente de localizare geografică, trasabilitatea transporturilor şi interfeţe de control mai rapide.

 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite