Acciza lui Ponta a lovit şi în luna mai piaţa de carburanţi

Acciza lui Ponta a lovit şi în luna mai piaţa de carburanţi

Acciza suplimentară la carburanţi îi jenează deopotrivă şi pe şoferi, şi pe benzinari

Comercianţii de combustibili auto spun că vânzările au scăzut şi în a doua lună de aplicare a accizei suplimentare de 7 eurocenţi/litru la motorină şi benzină, scăderile fiind chiar mai accentuate decât în aprilie.

Ştiri pe aceeaşi temă

Dacă în aprilie – prima lună de aplicare a accizei suplimentare – vânzările de carburanţi au scăzut cu 16,2% faţă de martie, în luna mai scăderea a fost de 19,6% faţă de aprilie, arată datele centralizate de Asociaţia Benzinarilor Particulari din România (ABPR).

Zilele acestea am primit datele privind vânzările de benzină şi motorină pe luna mai. Este o scădere de 19,6% în medie faţă de luna anterioară, foarte probabil cauzată de scăderea puterii de cumpărare a şoferilor şi de introducerea accizei suplimentare“, a declarat pentru „Adevărul“ Ion Tache, preşedintele ABPR.

Alimentăm doar până la graniţă

Liderul patronal ne-a spus că a observat şi el că în ţările vecine carburanţii sunt mai ieftini, astfel că este explicabil comportamentul şoferilor care alimentează dincolo de graniţe.

Cei care pleacă afară îşi pun aici benzină sau motorină doar atât cât le trebuie până la graniţă. Apoi, dincolo, îşi fac plinul şi îşi văd de ale lor.
Trebuie să vă mai spun, însă, că în general în lunile de primăvară oamenii circulă mai puţin şi consumă mai puţin, pentru că foarte mulţi se pregătesc pentru concediul de vară.
Atunci, în lunile de vară, se va vedea cu adevărat efectul şi din acciză, şi din puterea de cumpărare
“, a mai spus Ion Tache.

Scăderi mici la marii retaileri

Dacă pentru micii benzinari, reprezentaţi de ABPR, scăderile de vânzări cauzate de acciză au fost semnificative, la nivelul marilor retaileri scăderile au fost mai mici, iar cauzele sunt multiple.

În decursul lunii aprilie, compania noastră a înregistrat o uşoară scădere a cererii de carburanţi, între 1% şi 3% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, atât pe segmentul de retail, cât şi pe cel comercial“, ne-a transmis departamentul de comunicare şi relaţii publice al KMG International (fostul Rompetrol).

Printre factorii care au influenţat această reducere a consumului  au fost condiţiile meteo nefavorabile, care au determinat o diminuare a traficului rutier, precum şi o întârziere a activităţilor din agricultură, dar şi majorarea preţurilor determinată de introducerea accizei suplimentare începând cu 1 aprilie.
Estimăm că această situaţie se va redresa în următoarele luni
“, au precizat reprezentanţii KMG International.

Ionuţ Dumitru: „Impactul este cu siguranţă negativ“

Preşedintele Consiliului Fiscal, Ionuţ Dumitru, consideră că „nu este, deocamdată momentul pentru a anticipa consecinţele asupra bugetului“, dar introducerea accizei suplimentare va avea „cu siguranţă un impact negativ asupra pieţei“.

Abia după două-trei luni vom putea vorbi despre un impact bugetar, şi cred că în lunile mai-iunie scăderea vânzărilor ar putea fi între 2% şi 10%“, a precizat, pentru „Adevărul“, Ionuţ Dumitru.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările