Marilyn Monroe, actriţa care s-a jucat pe ea însăşi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Industria hollywoodiană, spiritul anilor ’50 şi propria biografie au transformat artista în mit, spune criticul de film Viorica Bucur. Actriţa Mirela Oprişor, scriitorul Florin Dumitrescu şi Viorica Bucur au participat la dezbaterea pri-lejuită la lansarea Colecţiei „Marilyn Monroe“, care se va distribui cu „Dilema Veche“.

Evenimentul, care a avut loc luni seară, la Clubul „Muse" din Capitală, a fost moderat de Mircea Vasilescu, redactor-şef al publicaţiei şi a pus în discuţie relaţia dintre viaţa şi opera cinematografică a actriţei care continuă să aprindă imaginaţia iubitorilor de filme şi nu numai.

Vorbind despre personalitatea artistei devenite, încă din timpul vieţii, icon al culturii pop, criticul de film Viorica Bucur a susţinut că mitizarea blondei irezistibile, pe fondul dorinţelor şi fantasmelor americanilor, a influenţat pozitiv locul lui Marilyn Monroe în istoria cinemaului: „Mitul a ajutat meritele actriţei. Şi în cazul lui Rudolf Valentino, care a murit în anul în care s-a născut ea, moartea fizică a hrănit mitul". Întruchipând spiritul anilor '50 din Statele Unite, ieşite din război şi aflate în căutarea normalităţii, actriţa a întrupat feminitatea caldă, a explicat criticul. Viorica Bucur a adăugat: „Şi epoca, şi genul ei de personaj ar fi dus la sfârşitul carierei lui Marilyn pe la 40 de ani. În anii '60, deja apărea un alt tip de feminitate - femeia independentă, contestatară, întruchipată de Jane Fonda, de exemplu". 

Voluptatea,  o miză

Ascensiunea voluptuoasei „pin-up girl" la Hollywood şi transformarea ei în simbol au fost favorizate de intrarea lui Marilyn în „«Pantheonul» personalităţilor ca J.F. Kennedy sau Elvis Presley", a comentat Florin Dumitrescu. Pe de altă parte, în viziunea actriţei Mirela Oprişor, mitul se datorează şi talentului incontestabil al actriţei, „combinaţie de copil şi vampă". „Marilyn Monroe s-a jucat pe ea însăşi în toate filmele. Crezând în mitul american al femeii «bine dotate», a mizat pe voluptate", a concluzionat criticul de film Viorica Bucur.

Colecţia „Marilyn Monroe"

- 3 martie - „Domnii preferă blondele" (1953)
- 10 martie - „Totul despre Eva" (1950)
- 17 martie - „Cum să te măriţi cu un milionar " (1953)
- 24 martie - „Niagara" (1956)
- 31 martie - „Unora le place jazzul" (1959)
- 7 aprilie -„Staţia de autobuz" (1957)
- 14 aprilie - „Şapte ani  de căsnicie" (1955)
- 21 aprilie - „Inadaptaţii" (1961)

Cultură



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite