Se pregăteşte o "tweetfonie", adică o simfonie pe Twitter

Se pregăteşte o

Festivalul Kurt-Weill din Dessau

Organizatorii unui festival de muzică din Germania i-au invitat pe utilizatorii reţelei de socializare Twitter să compună partituri, care vor fi aranjate de o orchestră simfonică şi interpretate în luna martie, creând astfel o "tweetfonie".

Industria muzicii clasice se bucură de o popularitate crescută în mediile sociale, astfel că organizatorii Festivalului Kurt-Weill din oraşul Dessau au decis să treacă la nivelul următor, creând o "tweetfonie", ceea ce înseamnă o serie de melodii compuse de melomani şi compozitori din lumea întreagă, transmise pe Twitter.

Compoziţiile, fiecare limitate la 140 de caractere impuse de Twitter, vor fi selectate şi aranjate pentru a fi interpretate de o orchestră simfonică.

În Germania, ca şi în Marea Britanie, notele nu se scriu în silabe (do, re, mi), ci în litere (A, B, C).

Această compoziţie va fi interpretată, pe 3 martie, de Orchestra Filarmonică din Dessau, sub bagheta dirijorului Antony Hermus.

Utilizatorii de pe Twitter îşi pot prezenta melodiile prin intermediul unui site creat special, www.tweetfonie.de, care va fi lansat pe 28 februarie.

Spectacolul din data de 3 martie, unde vor fi reunite cele mai originale compoziţii, va fi transmis şi online.

Festivalul Kurt-Weill, care poartă numele compozitorului evreu de origine germană, născut la Dessau, în 1900, şi decedat în în 1950, în timp ce se afla în exil în Statele Unite, are loc în perioada 22 februarie - 9 martie şi cuprinde peste 50 de concerte, filme, expoziţii şi lecturi. Anul trecut, festivalul a avut peste 16.000 de spectatori.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările