VIDEO Actriţele filmului câştigător la Cannes vorbesc despre turnarea peliculei: „A fost oribil“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Léa Seydoux şi Adèle Exarchopoulos în filmul „La Vie d'Adelle/ Blue is the Warmest Colour“, câştigător Palme d'Or la Cannes 2013 FOTO cinemagia.ro
Léa Seydoux şi Adèle Exarchopoulos în filmul „La Vie d'Adelle/ Blue is the Warmest Colour“, câştigător Palme d'Or la Cannes 2013 FOTO cinemagia.ro

Léa Seydoux şi Adèle Exarchopoulos, actriţele din „La Vie d'Adèle“, au denunţat, într-un interviu publicat în Statele Unite, maniera „oribilă“ în care a fost turnat acest film, câştigătorul Palme d'Or la Cannes 2013, şi au declarat că nu vor mai lucra niciodată cu regizorul Abdellatif Kechiche.

„A fost oribil“, spune Léa Seydoux, atunci când un jurnalist de la site-ul The Daily Beast le-a întrebat pe cele două actriţe franceze dacă au apreciat perioada petrecută pe platourile de filmare, în ciuda dificultăţilor întâmpinate. Despre regizorul Abdellatif Kechiche, actriţa Adèle Exarchopoulos spune:

„Kechiche e un geniu, dar e un suflet torturat.“

Întrebată dacă va dori să lucreze din nou cu regizorul Abdellatif Kechiche, Léa Seydoux a răspuns de o manieră categorică: „Niciodată!“. Adèle Exarchopoulos pare animată de aceeaşi intenţie: „Nu cred“, a spus ea, răspunzând la aceeaşi întrebare.

Pe parcursul întregului interviu, cele două eroine din filmul recompensat cu trofeul Palme d'Or la Cannes în acest an, o peliculă care descrie uneori în scene brutale pasiunea mistuitoare dintre două femei tinere, au vorbit despre exigenţa extremă a regizorului franco-tunisian, ale cărui metode de filmare au fost puse la rândul lor sub semnul întrebării de un sindicat de tehnicieni din industria cinematografică.

Abdellatif Kechiche „era mereu în căutare, pentru că nu ştia exact ce dorea. Petreceam săptămâni întregi filmând aceeaşi scenă“, a explicat Léa Seydoux.

„În prima scenă, trebuia ca noi două să trecem una pe lângă cealaltă şi să ne îndrăgostim la prima vedere. Scena abia dacă durează 30 de secunde, însă am filmat-o într-o zi întreagă - şi am făcut peste 100 de duble (...) La sfârşit, Kechiche a avut un acces de furie pentru că, după 100 de duble, trecând pe lângă Adèle, am chicotit (...) A înnebunit, a aruncat în stradă monitorul pe care urmărea ceea ce se filma, ţipând: «Nu pot să lucrez în astfel de condiţii!»“, a adăugat Léa Seydoux.

„Cei mai mulţi dintre colegi nici nu îndrăznesc să ne întrebe ce ne-a pus el să facem“, continuă Adèle Exarchopoulous, evocând în special filmările de la o lungă scenă de dragoste de la mijlocul filmului: „Vă asigurăm că scenele de dragoste sunt de obicei coregrafiate, iar acest fapt le desexualizează“.

„Am petrecut 10 zile filmând doar această scenă. Nu a fost ceva de genul «OK, astăzi filmăm scena de dragoste!». A durat 10 zile!“, a spus Léa Seydoux.

Cele două actriţe franceze au descris, totodată, felul în care a fost turnată scena unei dispute violente între personajele pe care le-au interpretat în acest film:„Ea mă pălmuia deja cu adevărat, iar el (Kechiche) striga: «Loveşte-o, loveşte-o încă o dat㻓, spune Adèle Exarchopoulos.

„În Franţa nu e ca în Statele Unite. Regizorul deţine toată puterea“, a subliniat Léa Seydoux.

„Ce a fost teribil pentru acest film a fost faptul că nu întrezăream sfârşitul filmărilor. Trebuia să filmăm două luni, dar apoi filmările s-au prelungit la trei, apoi la patru, iar în final au durat cinci luni şi jumătate. Din fericire, am câştigat Palme d'Or, pentru că altfel ar fi cu adevărat oribil“, a declarat Léa Seydoux.

Kechiche, invitat special la „Les Films de Cannes à Bucarest“

Abdellatif Kechiche este invitatul special al celei de-a patra ediţii a festivalului „Les Films de Cannes à Bucarest“, care va avea loc între 25 şi 31 octombrie. Regizorul va susţine o lecţie de regie pentru studenţii de la şcolile de cinema, va sta de vorbă cu spectatorii în cadrul unor sesiuni de întrebări şi răspunsuri, după proiecţiile filmelor sale, îşi va prezenta în avanpremieră în România cel mai recent lungmetraj al său, va avea o conferinţă şi întâlniri cu presa de specialitate.

Cineastului îi va fi dedicată şi o retrospectivă, în cadrul căreia vor fi proiectate filmele sale anterioare, majoritatea multi-premiate în festivaluri, printre care „La graine et le mulet“ şi „Venus Noire“. Filmele vor fi proiectate la Cinema Studio şi Cinema Elvira Popescu. În total, vor fi proiectate peste 50 de filme, printre ele, în premieră, şi cele mai atractive şi premiate titluri din selecţia oficială a Festivalului de la Cannes 2013 - pelicule ce au provocat polemici printre criticii de pe Croazetă şi au făcut deliciul cinefililor.

„La Vie d'Adèle: Chapitres 1 & 2/ Blue is the Warmest Colour“, distins cu Palme d'Or 2013 şi premiul criticii - FIPRESCI, a fost filmul favorit al juriului prezidat de Steven Spielberg, al criticii, dar şi al publicului de la Cannes. Inspirat de romanul grafic „Le Bleu est une couleur chaude“, de Julie Maroh, filmul le are ca protagoniste pe Adèle (Adèle Exarchopoulos) şi Emma (Léa Seydoux), două adolescente care descoperă împreună iubirea, dorinţa şi suferinţa. Pelicula are „cele mai explozive scene explicite de sex între lesbiene din istoria recent“, scria publicaţia Variety după premiera de la Cannes. „Adèle: Capitolele 1 şi 2“ va fi distribuit în cinematografele româneşti de Independenţa Film, de la 1 noiembrie.

Abdellatif Kechiche s-a născut în Tunis şi s-a mutat în Franţa, cu familia sa, la vârsta de 6 ani. A fost actor, înainte de a deveni regizor şi scenarist. A avut succes încă de la primul său lungmetraj, „La Faute à Voltaire“ (2000) - drama unui tunisian care porneşte clandestin spre Franţa -, premiat cu trofeul Opera Prima la Festivalul de la Veneţia. Al doilea lungmetraj, „L'esquive“ (2003), povestea unui adolescent din periferia pariziană care se îndrăgosteşte de o colegă, şi-a adjudecat cele mai importante patru premii César, pentru cel mai bun film, regie, scenariu şi cea mai promiţătoare actriţă (Sara Forestier). A urmat „La graine et le mulet“ (2007), distins cu premiul juriului la Festivalul de la Veneţia, cu patru premii César (cel mai bun film, regie, scenariu şi cea mai promiţătoare actriţă - Hafsia Herzi), şi declarat de prestigioasa publicaţie Cahiers du cinéma, în 2010, cel mai bun film francez al deceniului. Drama unui bărbat de 60 de ani care îşi antrenează noua şi vechea familie în visul lui de a deschide un restaurant a fost filmată aproape integral cu actori non-profesionişti, descoperiţi de Kechiche.

Cultură



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite