„Din zori până-n seară”, păcălim o ţară

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Reclama, sufletul campaniei electorale. Au apus vremurile când proiectele europene erau popularizate printr-un anunţ de începere a proiectului şi unul de finalizare, un panou temporar şi o conferinţă de  mediatizare la nivel local. „Noile fonduri Regio” se promovează acum prin minireportaje, cu un maestru al artei măştilor dar şi reclamă mascată la Duster.

Nu zice nimeni că binefacerile apartenenţei la Uniunea Europeană nu trebuie subliniate zi de zi, măcar şi prin prisma ajutoarelor băneşti nerambursabile prin care ne mai ridicăm, cât de cât, infrastructura vraişte a ţării. Dar la câte tunuri s-au dat cu bani europeni, cu amenzile de rigoare pentru bugetele locale, ce altceva decât reclmă deşănţată se poate vedea în spoturile programate şi de câte două ori per calup publicitar, în lipsa unor exemple sonore de fraude descoperite şi, mai ales, sancţionate?

Esplanadă fără rampă de la Tancradul lui Bunea-Stancu

La Brăila, prezumţia de corectitudine în cheltuirea banului public se duce pe tobogan odată cu dezvăluirile din dosarele Bunea et Co. De o astfel de alunecare nu pot însă beneficia şi persoanele cu dizabilităţi sau mamele cu bebeii în cărucior cât timp autorităţile n-au fost capabile să le asigure o biată rampă în centrul reabilitat al oraşului.

Dacă veţi vedea la TV episodul Regio despre această investiţie, priviţi cu atenţie să vedeţi cât de sumare şi din avion (la propriu) sunt luate cadrele. Tocmai pentru a a ascunde detaliile care, nu-i aşa, fac diferenţa la firul ierbii şi buza gropii din asfalt.

Rampă către nicăieri la Brăila. FOTO Obiectiv de Brăila

După cum relatează cotidianul Obiectiv de Brăila, reabilitarea întregului ansamblu de pe Esplanadă, format din fântânile arteziene, platoul pe care se află acestea şi treptele ce coboară spre faleza Dunării, a costat 1,4 milioane de lei (300 de mii de euro, n.n.) şi a fost executată de firma Tancrad SRL, cea al cărei patron apare în dosarele DNA alături de Bunea - Stancu. Rampa pentru persoanele cu dizabilităţi duce nedefinit până la jumătatea treptelor şi apoi dispare subit…

Evident, o investiţie demnă de un judeţ condus de personajul amintit. Nu schimbaţi canalul DNA-TV şi veţi afla curând ce bani lipsesc de pe bulevardele reabilitate sub „domnia” acestuia…

Pasarelele lui Mazăre zboară pe deasupra standardelor europene

Un dispreţ major pentru persoanele mai puţin norocoase în viaţă vine şi de la Cosntanţa. Şi aici s-a făcut o investiţie pe bani europeni la standarde semi-africane. Este vorba despre cele trei pasarelele pietonale montate la Mamaia.

Ele au fost construite (evident, cum altfel?) de una din firmele de casă ale PSD, la fel ca şi noua Esplanadă din Brăila, din episodul trecut. Este vorba despre Polaris M Holding. a familiei Martin, adică a deputatului PSD de Constanta, Eduard Stelian Martin, fiu al fostului prefect de Constanţa, Gheorghe Martin, şi prieten de-al lui Radu Mazăre, conform Centrului de Investigaţii Media.

Pasarele Mamaia

Edi Martin este un personaj foarte la modă în media, amintit aproape zilnic în ultimele săptămâni pentru contractul de salubritate încheiat cu Primăria lui Mazăre pe 25 de ani, dar şi cu autorităţile din Teleorman, Arad sau Târgu Jiu. Aşadar, bolidul de 150 de mii de euro lângă care apare în ilustraţia de mai sus e doar un mizilic. Oricum, pentru detalii, găsiţi un portret magistral al „deputatului cu Lamborghini” aici.

Problema cu pasarelele din Mamaia, aşa cum observa şi Adevărul, este că la cele cu trepte nu e nimeni care să explice cum funcţionează lifturile, iar cheia de contact a acestora lipseşte. Cea fără trepte e atât de înclinată încât e numai bună de derdeluş, nebun să fii să te avânţi cu un cărucor pe ea.

Pasarele Mamaia

Investiţia a costat două milioane de euro dar, după cum se vede, a fost una gândită prost din start. S-a greşit capital asigurându-se… capital din bani europeni pe nişte pasarele cvasi-legale în loc să se iniţieze construirea unor pasaje subterane, cum sunt în toate ţările civilizate. Acestea ar fi presupus o diferenţă de nivel doar la jumătate, ar fi putut fi prevăzută şi cu dotări la standarde (iluminat, rampe, scară şi bandă rulantă ca în supermarketuri etc).

Partea nasoală e că ideile suspendate ale lui Mazăre au toate şansele să mai facă şi... pui. Primarul Galaţiului, traseistul PNL -> UNPR Marius Stan, are şi el păsărele cu pasarele pentru care a avansat chiar şi proiecte, foarte frumos colorate şi asemănătoare cu cele ale lui Mazăre. Inclusiv la capitolul nepăsare pentru cei făr' (noroc) de picioare.

„Din zori până-n seară”, baronizăm o ţară

Cam asta ar fi o concluzie de bază, dacă e să privim prin prisma beneficiarilor imediaţi ai proiectelor descrise mai sus. Iar din exemplul următor reiese asta aproape fără echivoc.

Altă „minunăţie” prezentată în campania publicitară deşănţată a Regio este o biată şosea de două benzi către lacul Săruleşti din judeţul Călăraşi. Poate nu ştiaţi, dar acesta se numeşte mai nou Raduţă Lake (!). Unii spun despre Robert Răduţă că ar fi un baron PSD, bun prieten cu Ţiriac şi Adrian Năstase, dar şi „magnat” al concesiunilor Deltei, alături de Alexandru Bittner.

Baronul Robert Răduţă. Foto: Puterea

De la boiernaşul de ţară, ce-şi pune numele pe un lac al statului fiindcă probabil şi-l anticipează în proprietate veşnică, Răduţă a devenit un veritabil „rechin” al afacerilor cu peşte, vizat de DNA în afaceri la baza cărora stau fonduri europene de milioane de euro. Oricum, n-ar fi prima întâlnire cu rigorile legii pentru fostul antrenor de tenis Robert Răduţă, acesta fiind cercetat în urmă cu nişte ani pentru împuşcarea părinţilor unui fost paznic de-al său, de la lac. Doar că, mai nou, se zvoneşte că Răduţă a „înotat”, la fel ca şi Alexandru Bittner sau „bibanul de la malul mării”, Nicuşor Constantinescu, tocmai până în America, pentru ca DNA să-i piardă dâra…

Ei bine, către lacul Săruleşti-Răduţă – de unde şi-a pornit afacerile acest „peşte mare” şi pesedist – s-au modernizat 26 km de drum cu fonduri Regio.

Acest drum, cu denivelări clare, cu diferenţă de nivel între cele două sensuri, rezultată din proasta îmbinare a asfaltului, a beneficiat de programul Regio. Pe acest asfalt turnat în grabă s-au aruncat banii UE, adică ai noştri. Oare comunicatorii Regio au văzut ce ilustraţii postează atunci când înalţă freneticele laude? Fiindcă defectele se pot vedea cu ochiul liber, pe contul de Facebook, ca să lucrăm cu materialul clientului. Dacă n-au văzut, luaţi de-aici!

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite