Slatina : Podul Olt, fisurat la Mineriadă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Problemele la structura podului peste Olt, de la intrarea în oraş au început să apară după ultima mineriadă, în 1999.

Atunci armata şi jandarmii, în încercarea de a-i opri pe mineri, au blocat podul, pe care au aruncat blocuri mari de piatră. Acestea au produs o fisură şi chiar dacă asflatul a fost reparat, structura de rezistenţă a fost afectată.
În 2005 a apărut prima groapă, după ce timp de câteva luni s-a dublat traficul pe E574 pentru că DN 7 de la Dealu Negru a fost închis din cauza alunecărilor de teren. Groapa a fost în acelaşi loc unde este şi cea de azi, din cauza căreia traficul pe pod va fi restricţionat în această noapte de la 0.00 la 5.00, iar  conducătorii auto vor fi derijaţi pe o rută ocolitoare, DJ 677, intersecţia de la Slătioara- drumul comunal A Slătioara Slatina, centura Basarabilor, Bulervardul AI Cuza, strada Cireaşov, intersecţia cu DN 65 .
« Ultima reabilitare a fost în 1986 şi ar avea nevoie de alta acum. Periodic apar astfel de gropi pentru că vorbim de un pod care este tranzitat zilnic de mii de maşini », a spus Vali Gorunescu, din cadrul Secţiei de Drumuri Naţionale Olt.

Istoria podului


Podul de peste Olt din dreptul localităîii Slatina a fost construit între anii 1845-1847, în timpul domnitorului Gheorghe Bibescu. Atunci podul era din lemn, aşezat pe „culee de zidarie“, picioarele erau din pari de stejar, iar celelalte parţi componente din bârne groase de stejar. Actualul pod a fost construit între anii 1888-1891, unind doua poduri fixe, avea o lungime de 400 de metri, patru picioare de piatră, iar suprastructura era de fier în bolte şi arcuri. Era alcătuit din cinci grinzi metalice a câte 50 de metri fiecare, fundaţiile fiind executate în aer comprimat la o adâncime medie de 12 metri. Podul era considerat în epocaă, „al doilea, dupa cel de peste Dunăre“, de la Cernavoda. În timpul Razboiului pentru Intregirea României, podul a fost minat in noiembrie 1916 de trupele române în retragere. Au fost aruncate în aer trei grinzi de la mijlocul podului, dar picioarele au ramas intacte. Podul a fost refăcut de germani, iar fragmentele prabuşite în albia Oltului au fost recuperate şi transportate în Germania.
În perioada interbelică podul a fost refacut şi consolidat, iar slătinenii îl foloseau ca loc de promenadă.


Mai multe pentru tine:
Eduard, un copil de 10 ani, crescut de bunici și abandonat de părinți, luptă pentru viață! A vomitat sânge și are nevoie de o operație urgentă la inimă. AJUTĂ ȘI TU!
Trei zodii termină această săptămâna în forță. Norocul le surâde din plin, bunăstare și bogății pe bandă rulantă pentru acești native
Cum au devenit șpaga și turnătoria un mod de viață la români. Vremurile în care au prins rădăcini „școala vieții” și „băieții deștepți”
Regele Charles, mișcare istorică neașteptată, prima dată în 1428 de ani! Suveranul a numit o femeie în acest post cheie pentru Marea Britanie
Femeile care au înfruntat foamea, frica și moartea: adevărul despre cum a distrus Uniunea Sovietică Moldova anilor ’40
Saveta Bogdan și-a stricat silueta în vacanța de peste Ocean. De ce s-a îngrășat și ce salarii au americanii: „Gata, trec la dietă”
Un obiect unic pe teritoriul fostei provincii romane Dacia, descoperit la Turda
Alimentul care nu trebuie să lipsească din farfuriile românilor. Dr. Virgiliu Stroescu îl recomandă în fiecare zi: „Ne curăță și ne vindecă tot organismul”
Cea mai puternică rugăciune! Spune-o zilnic şi scapi de orice rău
UE vrea să oprească spionii ruși la graniță. Eficiența, pusă sub semnul întrebării: „Dronele și războiului hibrid nu au nevoie de vize”
Octavian Ursulescu rupe tăcerea. Ce relație era, de fapt, între Alexandru Arșinel și Stela Popescu? Mulți îi credeau soț și soție: „Un cuplu sudat numai pe scenă”