Modificări din mers la programul „Start Up Nation- Romania“. Cum se împart 480 de milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Peste 100 de ieşeni au luat parte la o dezbatere privind programul „Start Up Nation -Romania“, prin care anual se doreşte înfiinţarea a 10.000 de noi firme. La discuţii au fost prezenţi secretarul de stat în Ministerul pentru Mediu de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat, Harry Ilan Laufer, şi cel de la Secretariatul General al Guvernului, Adrian Mlădinoiu, care au anunţat mai multe completări la program.

Programul „Start Up Nation -Romania“ are ca obiectiv înfiinţare a 10.000 de start-up-uri, la nivel naţional, în care s-ar putea crea în jur de 20.000 de locuri de muncă, anual. Bugetul total al proiectului este în 2017 de 1,7 miliarde de lei, iar granturile oferite sunt de 100.000 de lei pentru antreprenorii care creează un loc de muncă şi maximum 200.000 de lei pentru cei care înfiinţează şi menţin 3 ani două locuri de muncă. „Pentru a putea aplica trebuie să îndeplineşti trei condiţii. Prima este ca să ai o firmă înfiinţată după 30 ianuarie 2017, să creezi 1 sau 2 locuri de muncă, după ce eşti declarat eligibil în program, şi să le menţii pentru o perioadă de 3 ani. Sumele oferite de stat sunt nerambursabile, iar contribuţia beneficiarului este zero“, a punctat Ilan Laufer.

Secretarul de stat a menţionat că printr-o decizie a Guvernului ce va fi dată săptămâna viitoare vor fi aduse mai multe modificări la programul iniţial, una vizând şi faptul că două norme de part-time pot fi luate în calcul ca un job nou-înfiinţat. Totodată, dacă cel angajat pleacă din funcţie, antreprenorul are la dispoziţie 30 de zile să găsească un alt salariat.

Acesta a mai prezentat şi lista cheltuielilor eligibile care pornesc de la salariile angajaţilor brute pentru o perioadă de şase luni până la cheltuielile de consultanţă pentru planul de afaceri ori cele de chirie. „Unele cheltuieli eligibile vor fi plafonate. Săptămâna viitoare vom publica varianta finală a proiectului pentru ca din 2 mai să dăm drumul la proiect. Selecţia durează 30 de zile, iar din iunie poate începe contractarea pe program“, a promis secretarul de stat Ilan Laufer. Totodată, pe lista cheltuielilor eligibile intră autoturisme şi microbuze, cursuri şi perfecţionări, dar şi TVA nedeductibilă pentru aplicanţii neplătitori de TVA, conform Codului Fiscal.

Potrivit secretarului de stat, depunerea dosarelor Start-up Nation se face online pe o platformă la care încă se lucrează, iar evaluarea planurilor de afaceri va avea în spate un algoritm de calcul automat. Cele mai mari punctaje vor fi date pentru afacerile înfiinţate în zona de IT, producţie şi industrii creative, vor primi puncte suplimentar cei care angajează persoane defavorizate sau absolvenţi începând cu 2012.

„Documentaţi-vă bine înainte de a porni la drum. Îmi doresc ca în Iaşi să avem o treime din cele 10.000 de start-up-uri anunţate la nivel naţional. Faceţi-vă o firmă, luaţi banii de la Guvern şi apoi, de ce nu, dacă este o afacere de succes peste trei ani să puteţi să o vindeţi“, le-a transmis celor prezenţi în sală Neculai Viţelariu, vicepreşedinte Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România.

Dosarele se depun la Oficiile Teritoriale pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Cooperaţie, care vor fi transformate în agenţii. „Tot săptămâna viitoare va intra în Guvern această modificare a oficiilor în agenţii. Le vom creşte personalul de 3-4 ori şi salariile vor fi majorate pentru ca angajaţii să poată face faţă gestionării acestui program care are o amploare nemaiîntâlnită până acum“, a declarat secretarul de stat Ilan Laufer.

Citeşte şi:

Aeroportul din România care a ajuns de la 73.000 de pasageri anual la 76.000 de clienţi într-o singură lună. Este a doua cea mai importantă creştere din Europa