Galaţi: Gara modernă, ruşinea Galaţiului

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Galaţi: Gara modernă, ruşinea Galaţiului

În loc să impresioneze nou veniţii sau să ofere o stare de confort celor care pleacă, zona gării arată dezolant, în pofida construcţiilor noi Pasajul dintre Gara din Galaţi şi peron seamănă izbitor în momentul de faţă cu drumul urmat de persoanele trimise în lagărele de muncă forţată: panouri metalice care delimitează perimetrul, schele de construcţie şi mormane de pământ cât vezi cu ochii.

După 20 de ani de investiţii cu ţârâita pentru construcţia unei noi gări în urbea noastră, călătorii se văd puşi în faţa altei situaţii triste. Administraţia CFR se încăpăţânează de câteva luni de zile să menţină peisajul dezolant din faţa Gării.

Panourile metalice amplasate de o parte şi de alta a drumului către peron contrastează puternic cu impozanta clădire a Gării şi imobilul adiacent, unde îşi are sediul Poliţia Transporturi. Dacă mai adaugăm schelele folosite la reabilitarea liniilor de cale ferată unu şi doi, abandonate pe unde s-a nimerit, precum şi rămăşiţele fostei gări, ai senzaţia când ieşi din

noua clădire că ai ajuns pe un şantier sau, mai rău, pe drumul fără întoarcere urmat de nefericiţii trimişi în lagărele de muncă.

Am încercat să aflăm de la purtătorul de cuvânt al CFR de câţi bani mai are nevoie compania pentru finalizarea lucrărilor, astfel încât gara din Galaţi să se apropie de ceea ce vedem în Europa şi mai ales când se preconizează că vor veni aceste fonduri, dar nu am primit nici un răspuns până la închiderea ediţiei.

Salariile au prioritate în faţa modernizării

Am discutat cu câţiva călători pentru a afla opiniile lor legate de modul în care arată în momentul de faţă Gara CFR din Galaţi iar părerile acestora sunt împărţite.

„Îmi pare bine că vor să o modernizeze, pentru că mult timp a fost o gară nu tocmai demnă  de un oraş destul de mare, dar mă deranjează că, precum orice lucru din România, durează foarte mult. Înţeleg totuşi întârzierea, având în vedere criza economică în care ne aflăm şi implicit se află şi CFR-ul, dar consider că salariile angajaţilor trebuie sa aibă prioritate în faţa modernizării”
, ne-a declarat Cornelia Tudorie (41 de ani).

Există şi gălăţeni care sunt mulţumiţi de actuala faţă a Gării şi consideră că transportul cu trenul trebuie încurajat în faţa celui rutier. „Avem o gară frumoasă, călătorii nu sunt ceea ce ar trebui să fie. Călătorii trebuie încurajaţi mai mult să se îndrepte către transportul cu trenul. Nu poţi desfiinţa transportul cu trenul pentru că este un sector strategic”, ne-a declarat Florin Gheorghe (45 de ani).

Mai multe pentru tine:
Actorul din „Singur acasă” și-a prezis singur moartea. S-a stins din viață la numai 43 de ani!
Ce spune Meghan despre momentele Prințului Harry la Londra. E cu ochii pe el, din SUA
ADIO Coiful de la Coțofenești, furat la Muzeul Drents! Olandezii întrerup urmărirea pentru 3 din suspecți
Aşa arată acum şcoala unde s-a filmat celebra peliculă „Liceenii”. Clădirea liceului „Alexandru Ioan Cuza” din București a rămas doar un schelet de beton
Motivul despărțirii dintre Dan Bittman și Liliana Ștefan, mama celor trei copii ai artistului: „De asta s-a și ajuns unde s-a ajuns”
Daciana Sârbu și-a refăcut viața după divorțul de Victor Ponta. Cine este bărbatul care l-a înlocuit pe fostul premier al României?
Cum arată fiica adolescentă a lui Kim Jong Un. Apariția spectaculoasă a lui Kim Ju Ae alături de liderul corean la Beijing, la prima ieșire internațională
Comisia Europeană a acceptat solicitarea României de acordare a despăgubirilor pentru fermierii din sectoarele pomicol şi viticol. „Vor beneficia de 11,5 milioane EUR”,
Copiii care merg la școală cu ghiozdane goale, manuale lipsă și haine insuficiente: „Pentru mulți rămâne un loc al stresului și rușinii.” Studiul care dezvăluie realitatea cruntă
Satul din România care are un singur locuitor: „Nu a vrut în ruptul capului să plece”
Prințul William a dat cel mai bun răspuns când a fost întrebat dacă fiul Louis este „puțin cam dificil”. Are șapte ani