FOTO Trenul electric SF construit în premieră în România merge la export în Ungaria

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Două firme din Craiova au reuşit să stabilească parteneriate cu ţări din Uniunea Europeană. SC Softronic SA va semna mâine un contract de export pentru Ungaria, iar SC Reloc SA va face acelaşi lucru pentru Franţa.

Firma Softronic din Craiova a construit în premieră în România un tren electric care atinge 160 de kilometri pe oră şi are patru vagoane. Lia Olguţa Vasilescu, primarul Craiova, a participat astăzi la deschiderea Târgului Internaţional InnoTrans 2014 (International Trade Fair for Transport Technology Innovate Components Vehicles System). „Craiova este singurul producător de trenuri şi locomotive din Balcani. Nici Bulgaria, nici Ungaria, nici Turcia nu au industrie feroviară. În asemenea condiţii, ai putea crede că firmele craiovene ar trebui să nu se mai oprească din lucru. Şi aşa ar fi, poate, dacă România şi-ar proteja mai mult proprii producători, având în vedere că în Germania sau Franţa nu ajung să vândă astfel de produse cei din alte ţări. Un exemplu concret este licitaţia de metrori, organizată de Metrorex. Două condiţii de participare elimină din start producătorii români: să mai fi fabricat metrouri în ultimii trei ani şi să aibă o cifră de afaceri de peste un miliard de euro. Inutil să precizez că aceste condiţii sunt îndeplinite doar de patru firme din lume. De ce nu ar participa la licitaţie şi Astra Arad sau Electroputere VFU având în vedere că în urmă cu câţiva ani au produs peste 250 de rame de metrou? Comparativ cu trenurile sau locomotivele care se fabrică la Craiova şi care ating viteze de peste 250 km/h, ramele de metrou sunt o joacă de copii. Termenul de depunere a licitaţiei Metrorex este abia în octombrie. Ar fi timp să se amâne licitaţia pentru a se modifica şi caietul de sarcini, astfel încât să se permită accesul şi pentru producătorii români. Nu ştiu ce funcţionar zelos a lucrat la acest caiet de sarcini, dar prostia lui omoară producătorii români şi duce la pierderea câtorva mii de locuri de muncă”, a declarat Lia Olguţa Vasilescu, Primarul Craiovei.


    
Date practice despre trenul SF electric:

 
-nu se fumeaza în acest tren, nu este un spaţiu dedicat
-beneficiază de internet şi prize
-trenul este prevăzut cu Wi-Fi gratuit
-investiţia totală se ridică în jur de 5 milioane de euro
-trenul este vopsit în multe culori, din fabrică pentru a scăpa de grafitti
-trenul este prevăzut cu senzori care monitorizează aerul din vagoane: cantitatea de dioxid de carbon emanată de pasageri, temparatura optimă şi umiditatea


 
Proiectarea trenului trenului electric SF a început la sfârşitul anului 2009, iar construcţia s-a încheiat anul trecut.

SC Reloc SA a realizat după 24 de ani la Craiova prima locomotivă Diesel. Vehiculul are două motoare, are două transmisii hidraulice şi două cutii de viteză. Reprezentanţii companiei  Electroputere VFU-Reloc au anunţat că până la sfîrşitul acestui an se vor crea 100 de noi locuri de muncă. Compania poate produce trei locomotive pe lună şi are deja un precontract în Europa de Vest pentru opt locomotive. „Le-am explicat industriaşilor craioveni că mă pot solicita ori de câte ori vor să deschidă uşa vreunei ambasade, mai ales că am aflat cum ataşaţi economici ai României au refuzat să le intermedieze contacte cu firme din ţările în care erau reprezentanţii ţării noastre. O asemenea manieră de lucru este inadmisibilă! Există ataşaţi comerciali care, în 20 de ani de stat în misiune, nu au fost în stare să intermedieze un singur contract! Întrebarea este: de ce nu sunt trimişi la pensie? Voi trimite un raport ministrului Constantin Nită, care ştiu că vrea să schimbe această situaţie”, a mai declarat primarul Craiovei.