Afacerile Heineken România au crescut cu 24% în 2006

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Heineken România, lider pe piaţa berii din ţara noastră cu o cotă de 26,7% în 2006, a înregistrat la finele anului trecut o creştere a cifrei de afaceri cu 24 de puncte procentuale, de la

Heineken România, lider pe piaţa berii din ţara noastră cu o cotă de 26,7% în 2006, a înregistrat la finele anului trecut o creştere a cifrei de afaceri cu 24 de puncte procentuale, de la valoarea de peste 158 de milioane de euro, înregistrată în 2005.

Brandul care a avut o creştere spectaculoasă a vânzărilor în 2006 a fost Heineken. "Heineken, vârful de lance al portofoliului nostru, a înregistrat o creştere a vânzărilor de peste 40%, cea mai mare creştere obţinută de o singură marcă pe piaţa de bere în 2006", a declarat, în cadrul unei conferinţe de presă, Marius Meleşteu, director comercial în cadrul companiei. 2006 a reprezentat o schimbare pozitivă majoră în ceea ce priveşte tendinţa de creştere a vânzărilor companiei. Potrivit reprezentanţilor Heineken, compania a vândut, în 2006, 4,3 milioane de hectolitri de bere, ceea ce înseamnă o creştere a volumului de 20%. "Toate mărcile noastre, printre care amintim Heineken, Ciuc, Golden-Brau sau Bucegi, au crescut în volum peste creşterea pieţei", a precizat Meleşteu. Anul trecut, piaţa de bere a crescut cu 17% faţă de 2005, în timp ce consumul de bere pe cap de locuitor a ajuns la 77 de litri, de la 66 de litri în 2005. Edwin Botterman, preşedinte &CEO, Heineken România, pune această creştere extraordinară a pieţei din 2006 pe seama verii foarte călduroase, a creşterii venitului net, dar şi pe fondul noilor produse introduse pe piaţă. În plus, şi campaniile media, din ce în ce mai agresive, au contribuit din plin la înregistrarea acestei evoluţii. În ceea ce priveşte ambalajul preferat de consumatori, berea la Pet continuă să câştige teren, vânzările pe acest segment avansând în 2006 cu 42,1% , până la 6,8 milioane hectolitri, de la 4,7 milioane hectolitri în 2005. Un procent de 67% din vânzările totale de bere din ţara noastră se realizează prin retail, în timp ce doar 33% este comercializată pe segmentul horeca. "Trendul este unul crescător în favoarea retailului, în condiţiile în care comerţul modern se dezvoltă în ritm accelerat", a precizat Botterman.

Avansul din 2007 va fi moderat

Dacă anul 2006 a fost unul de graţie pentru industria berii din ţara noastră, în 2007, avansul va fi unul moderat. Botterman apreciază că piaţa berii va avea în acest an o dezvoltare mai redusă, între 7 şi 10%, în condiţiile în care unii dintre factorii de creştere din 2006 au fost de natură circumstanţială. În plus, această industrie va resimţi şi efectele negative ale integrării. Pe de o parte vor creşte importurile, însă nu de natură să afecteze în mod semnificativ evoluţia în ansamblu a pieţei. În plus, competiţia se va intensifica, principalul motiv fiind noile companii intrate pe piaţă, dar şi importurile. "De asemenea, costurile de operare ale producătorilor de bere se vor mări din cauza costurilor mai mari cu materiile prime, lucru care va afecta marginile şi profitabilitatea întregii industrii", a declarat Botterman.

Brau Union a devenit Heineken România

Compania Brau Union România care acoperă portofoliul de produse Heineken, Gosser, Schlossgold, Silva, Ciuc, Golden Brau, Bucegi, Gambrinus, Harghita, Haţegana şi Zipfer se numeşte din această lună Heineken România. "Am modificat numele în Heineken România deoarece vechea denumire Brau Union nu era foarte bine cunoscută de către clienţii noştri. Din 2003 ne gândim să schimbăm numele companiei, având în vedere că Heineken este numele companiei-mamă, dar şi denumirea principalei mărci de bere din portofoliul nostru", a declarat Botterman.